شناسه خبر:73848
1402/7/3 11:29:22

نبود اتوبوس شهری در ایلام این روزها به داستانی پرماجرا تبدیل شده، به نحوی که اذهان را از مطالبه قطار (رؤیای همیشگی ایلامی‌ها) و حتی هواپیما برگرفته و به سمت همان ناوگان جاده‌ای برده است.

حالا دیگر دغدغه نبود قطار و یا حتی بلیط هواپیما در ایلام را نداریم، بلکه مشکلی به اسم نبود اتوبوس بر این موارد ارجح شده است؛ چراکه دیگر خبری از «جار زدن» برای پر شدن صندلی‌های اتوبوس‌های بین شهری در ترمینال ایلام نیست، چراکه عملاً اتوبوسی نیست!

در ایام سال مشکل تهیه بلیط و عدم اتوبوس در مسیر ایلام به تهران و بالعکس مردم را با یک چالش روبرو کرده و مسافران به ناچار برای تهیه بلیط با هزینه اضافی به استان کرمانشاه سفر می‌کنند.

همچنین در ایام اربعین ورود اتباع خارجی به داخل ایران فقط از طریق مرز چذابه امکان‌پذیر بود اما در مرز مهران حضور اتباع افغانستانی و پاکستانی جهت تردد افزایش یافت و همین موضوع باعث شد کمبود اتوبوس نمایان‌تر شود.

مسئولان اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام در ایام اربعین برای رفع مشکل کمبود اتوبوس در استان ایلام به‌ویژه مرکز استان وعده‌هایی داده بودند اما با گذشت دو هفته پس از پایان اربعین این مشکل هنوز برطرف نشده است.

سبحان کرمی یکی از شهرواندان ایلامی گفت: بنده به واسطه دانشجو بودنم به‌صورت مداوم در حال تردد به تهران هستم و نبود بلیط اتوبوس همواره به یک مشکل اساسی برای من تبدیل شده است و باید زمان زیادی را برای تهیه بلیط در پایانه و وبگاه فروش صرف کنم.

مریم ذوالفقاری یکی دیگر ازشهروندان استان به فارس اظهار کرد: افزایش قیمت بلیط مسیر ایلام به تهران مورد رضایت صاحبان تعاونی‌ها و ناوگان حمل‌ونقل نبوده چراکه دندان طمع آنان بیش از این است و همین موضوع سبب شده تا رانندگان اتوبوس‌ها و شرکت‌های مسافربری تعمدا مسیر مهران به دیگر شهرها را انتخاب کنند تا بلکه بتوانند قیمت‌های بیشتری را از مسافران در مرز مهران دریافت کنند.

زهرا کلوندی یکی دیگر از شهروندان حاضر در ترمینال ایلام تصریح کرد: بیش از یک هفته است که به‌صورت حضوری جهت تهیه بلیط به ترمینال مراجعه می‌کنم اما متأسفانه هیچ بلیطی پیدا نمی‌شود.

عبدالله مامی نیز گفت: لازم است مسئولان استانی به‌ویژه دستگاه نظارتی به این موضوع حساس، ورود کنند.

**مشکل تا چند روز دیگر حل می‌شود

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری استان ایلام گفت: طی روزهای گذشته در سطح استان ایلام 9 اتوبوس روانه استان تهران شد که باز جوابگو این حجم مسافر در استان نیست.

کامران بختیاری یادآور شد: حمل‌ونقل استان برای جبران کمبود ناوگان اتوبوسی از دیگر استان‌های کشور تقاضا ناوگان کرده که تا روزهای آینده این مشکل حل خواهد شد.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری استان ایلام اضافه کرد: در حال حاضر هشت شرکت تعاونی در ایلام و روزانه 10 تا 15 هزار مسافر در مرز مهران توسط 28 شرکت تعاونی جابجا می‌شوند.

بختیاری بیان کرد: ضمن پوزش از همشهریان ایلامی بابت کمبود بلیت طی روزهای اخیر تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این مشکل حل فصل شود.

از طرفی علی‌رغم تلاش خبرنگار فارس برای پیگیری مشکل از جانب استانداری اما کسی حاضر به گفت‌وگو نشد!

باید ببینیم اینبار وعده مسئولان در خصوص تأمین اتوبوس‌ها برای جابجایی مسافران مشخص می‌شود یا خیر. پیگیر این موضوع خواهیم بود...

 

شناسه خبر 73848