شناسه خبر:74016
1402/7/6 10:30:41

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر گفت: مشکل کمبود معلم در این شهرستان با تدابیر اندیشیده‌شده تا پایان هفته جاری رفع می‌شود.

مهدی عابدینی‌نیا اظهار کرد: برای سال‌ تحصیلی جدید پیش‌بینی 300 کلاس خالی از معلم را داشتیم که با تدابیر وزارت آموزش‌وپرورش، اداره آموزش‌وپرورش استان و مجموعه آموزش‌وپرورش این شهرستان، بخش عمده‌ای از مشکل حل شد.

وی افزود: با توجه به حجم بازنشستگی‌هایی که امسال اتفاق افتاد و همچنین عدم جذب نیروهای جدید طی سال‌های اخیر در سال‌تحصیلی امسال با چالش مواجه شدیم.

عابدینی‌نیا ادامه داد: امسال حدود 250 معلم بازنشسته در ملایر داشتیم و همه آن‌ها از آموزش‌وپرورش جدا شدند و تعدادی هم به‌صورت اضافه‌کاری به ما کمک می‌کنند.

وی تأکید کرد: با درایتی که وزارت آموزش‌وپرورش و مدیریت استان و مجموعه آموزش‌وپرورش ملایر انجام داد، میزان کلاس‌های خالی به 20 تا 30 کلاس درس در مقطع ابتدایی کاهش یافت.

عابدینی‌نیا اظهار کرد: با به‌کارگیری بازنشسته‌ها، جذب دانشجویان ورودی 1399، استفاده از نیروهای خرید خدمات و ماده 28، قول مساعد می‌دهیم تا این شهرستان برای سال تحصیلی جدید کمبود معلم نداشته باشد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر یک‌هزار و 374 کلاس درس آماده داریم که برای سال‌ تحصیلی جدید جهت ورود دانش‌آموزان مهیا شده‌ و دانش‌آموزان در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.

عابدینی‌نیا گفت: در تابستان امسال در راستای طرح شهیدعجمیان نیز 80 مدرسه شاداب‌سازی و بهسازی شد که شامل 500 کلاس درس است.

287 مدرسه در قالب یک‌هزار و 374 کلاس درس در ملایر برای تحصیل بیش از 42 هزار دانش‌آموز فعال است.

 

 

شناسه خبر 74016