شناسه خبر:74092
1402/7/8 13:28:04

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: مشکل کمبود معلم در این شهرستان با تدابیر اندیشیده شده تا پایان هفته جاری رفع می‌شود.

مهدی عابدینی‌نیا در این‌باره اظهارکرد: برای سال‌ تحصیلی جدید پیش‌بینی 300 کلاس خالی از معلم را داشتیم که با تدابیر وزارت آموزش و پرورش، اداره آموزش و پرورش استان و مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان، بخش عمده‌ای از مشکل حل شد.

وی افزود: با توجه به حجم بازنشستگی‌هایی که امسال اتفاق افتاد و همچنین عدم جذب نیروهای جدید طی سال‌های اخیر در سال‌تحصیلی امسال با چالش مواجه شدیم.

عابدینی‌نیا ادامه داد: امسال حدود 250 معلم بازنشسته در ملایر داشتیم و همه آنها از آموزش و پرورش جدا شدند و تعدادی هم به صورت اضافه‌کاری به ما کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: با درایتی که وزارت آموزش و پرورش و مدیریت استان و تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش ملایر انجام داد، میزان کلاس‌های خالی به 20 تا 30 کلاس درس در مقطع ابتدایی کاهش یافت.

عابدینی‌نیا اظهار کرد: با به کارگیری بازنشسته‌ها، جذب دانشجویان ورودی 1399، استفاده از نیروهای خرید خدمات و ماده 28، قول مساعد می‌دهیم تا این شهرستان برای سال تحصیلی جدید کمبود معلم نداشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و 374 کلاس درس آماده داریم که برای سال‌تحصیلی جدید برای ورود دانش‌آموزان مهیا شده‌ و دانش‌آموزان در آنها مشغول تحصیل هستند.

عابدینی‌نیا گفت: در تابستان امسال در راستای طرح شهید عجمیان نیز 80 مدرسه شاداب‌سازی و بهسازی شد که شامل 500 کلاس درس است.

 

شناسه خبر 74092