شناسه خبر:74098
1402/7/8 13:35:04

کتاب «آبدانانی‌ها» در گونه تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت «حاج عیسی جابری» به همت حوزه هنری ایلام تدوین شده و به‌زودی منتشر می‌شود.

یاسر بابایی که کار مصاحبه و تألیف این کتاب را بر عهده دارد، روز پنجشنبه اظهار کرد: در این کتاب حاج عیسی جابری راوی تاریخ شفاهی از سال‌ها قبل از تولد خود بوده و زندگی مردم آبدانان را روایت و سپس تا دوران بلوغ و ازدواج و وقوع انقلاب اسلامی از زاویه دید و مشاهدات خود را بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: در ادامه روایت‌هایی از شروع جنگ و اثرات آن در آبدانان، آوارگی‌ها و سپس پیوستن راوی «آبدانانی‌ها» به صف رزمندگان در قرارگاه بانروشان را می‌خوانیم و خاطرات و مشاهداتی کمتر شنیده شده در گردان‌های محل خدمت وی در این کتاب آمده که قطعاً برای مردم و خصوصاً جوانان و نوجوانان خواندنی و جذاب خواهد بود.

وی ابراز کرد: اوج این کتاب حضور بالای تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان آبدانانی در گردان 502 امام حسین (ع) لشگر 11 امیرالمؤمنین (ع) ایلام است که در عملیات‌های مهم و فرا استانی مانند کربلای10، نصر4، شاخ شمیران و... شرکت کرده و حماسه‌ها آفریدند و خونشان سند هویت راستین این خطه از کشورمان است که سعی کردیم در کتاب «آبدانانی‌ها» به بسیاری از شهدای آبدانان بپردازیم و نامشان را زنده کنیم.

این نویسنده ایلامی خاطرنشان کرد: «آبدانانی‌ها» به همت حوزه هنری استان ایلام تدوین شده و مراحل مصاحبه، پیاده‌سازی و تدوین را پشت سر گذاشته و اکنون در 286 صفحه آماده انتشار و در حال کسب مجوزهای لازم است و به‌زودی در اختیار علاقمندان به تاریخ شفاهی دفاع مقدس قرار خواهد گرفت.

«قاف‌نشین» با محوریت تاریخ شفاهی و «شیرشکار» در خصوص زندگی سردار شهید «مرتضی ساده میری» معروف به «هلتی» از دیکر کتاب‌های منتشر شده این نویسنده ایلامی است.

 

شناسه خبر 74098