شناسه خبر:74155
1402/7/9 17:30:41

عضو هیئت مدیره سازمان بیمه‌ سلامت ایران، بر توسعه عدالت در سلامت تأکید کرد و گفت: از تمامی روش‌ها و راهکارهای اساسی در جهت منافع مردم استفاده خواهیم کرد.

علیرضا اعرابی با بیان اینکه جایگاه پزشک خانواده در صدر برنامه سلامت عمومی کشور قرار گیرد، اظهار کرد: توجه به جایگاه پزشک خانواده و نظام مراقبت اولیه عمومی باید در صدر برنامه‌های سلامت کشور قرار گیرد.

عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از طرح‌ها و پروژه‌های موجود سازمان همچون پرداخت هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج و پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری در جهت حمایت از مردم استفاده می‌شود.

اعرابی با بیان اینکه در بخش پزشک خانواده با شاخص‌ها فاصله داریم افزود: از مفهوم واقعی پزشک خانواده فاصله داریم و در این خصوص کارهای مقدماتی باید انجام شود.

وی اذعان کرد: یکی از آفت‌هایی که نظام سلامت درگیر است مراقبت اولیه در نظام ارائه خدمات نیست چرا که آنقدر خدمات به سمت تخصصی و فوق تخصصی پیش رفته است که مفهومی به عنوان پزشک خانواده کم رنگ شده است.

اعرابی بیان کرد: اکنون تعریفی که از سلامت داریم، مشکلات جسمی، رفاه اجتماعی و سلامت روانی است اما باید فراتر از این موضوعات نگاه جدی به سلامت اولیه مردم داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به مؤلفه‌های زیرساختی در بخش درمانی باید به سلامت اولیه عمومی نگاه ویژه داشت که تغذیه سالم و پیشگیری از حوادث و امثال آن را شامل می‌شود.

اعرابی گفت: توسعه و تحول در نظام سلامت از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما باید در این بخش ضمن رفع ناهماهنگی‌ها و برنامه ریزی برای ارتقای سلامت عمومی اقدام کرد.

شناسه خبر 74155