شناسه خبر:74166
1402/7/9 19:35:44

شهردار همدان خبر از ساخت، تکمیل، نصب و راه اندازی سامانه طرح زوج وفرد داد.

سید مسعود حسینی با اعلام این خبر عنوان کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان و به منظور  مدیریت و ساماندهی ترافیک محدوده مرکزی شهر اقدامات مربوط به نصب و راه اندازی سامانه های پلاک خوان طرح زوج وفرد در محل های مصوب توسط شهرداری همدان انجام شده است. 

 وی افزود:  انشاالله قبل از نیمه مهر و بعد از اخذ کد پلیس، سامانه مذکور به صورت اتوماتیک و کاملا  مکانیزه به بهره برداری می رسد و پلیس راهور می تواند از طریق سامانه مذکور اعمال قانون  نماید. 

شهردار همدان  با اشاره به اهمیت  نصب و راه اندازی سامانه طرح زوج وفرد در سطح شهر همدان تصریح کرد : اجرای طرح زوج و فرد در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر بسیار موثر است و طبق این فرایندهای تعریف شده در این سامانه، مجوز تردد برای شماره پلاک های زوج در روزهای زوج و شماره پلاک های فرد در روزهای فرد است .

این مقام ارشد مدیریت شهری نظارت هوشمند بر خودروهای ورودی و خروجی  را عامل موفقیت این طرح دانست و اظهار داشت: محل های اجرای سامانه های پلاک خوان محدوده طرح در خیابان های شریعتی، خیابان بوعلی،  خیابان بین النهرین ، بلوار آیت اله مدنی، بلوار آیت اله کاشانی و بلوار خواجه رشید  است.   

حسینی یکی از دلایل اصلی اجرای طرح زوج  و فرد را مدیریت و ساماندهی معابر ‌پرترافیک برشمرد و افزود:  سامانه های نصب شده  اولین گام از مکانیزه نمودن اجرای طرح زوج و فرد درمحدوده مصوب بوده و افزایش و اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم و استفاده ازحمل ونقل عمومی و کاهش سفرهای غیر ضرور در کنار استفاده از سامانه های کنترلی قطعا در حل معضل ترافیک راهگشا خوهد بود .

فعلاً طبق مصوبه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان، محدوده زمانی اجرای طرح از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تعریف شده است.

شناسه خبر 74166