شناسه خبر:74234
1402/7/12 08:26:44

رئیس حوزه هنری استان ایلام بر تولید محصول هنری در استان تأکید کرد و گفت: این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است که امیدواریم بخش عظیمی از آن در قالب برج هنر اسلامی در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان مورد توجه قرار گیرد.

سعید خیرالهی  در نشست خبری با تشریح رسالت‌های حوزه هنری، اظهار کرد: حوزه هنری فعالیت خود را از سال 1357 در راستای اجرا و نهادینه‌کردن فعالیت‌های هنری و فرهنگی انقلابی آغاز کرده و خیلی از هنرمندان شاخص و شناخته شده در کشور، فعالیت خود را از این نهاد آغاز کردند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دوره مدیریت جدید حوزه، قرار است هر استانی بر اساس سند تحولی خود حرکت کند که این سند با محوریت زیست‌بوم آن استان خواهد بود، تصریح کرد: حوزه هنری در هر استان بر اساس زیست‌بوم آن استان فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهد داشت و سند تحولی استان ایلام نیز در حال تدوین است.

 

رئیس حوزه هنری ایلام با بیان اینکه در استان ایلام در حوزه فرهنگ و هنر باید فرآورده داشته باشیم، تصریح کرد: این استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری ظرفیت‌ها و داشته‌های فراوانی دارد؛ اما باید ساخته‌وپرداخته شود و یک هویت هنری و فرهنگی را ایجاد کنیم که یکی از مهم‌ترین این هویت‌های فرهنگی، اربعین و دفاع مقدس است و باید از این داشته در راستای تأثیر فرهنگی بهره‌گیری کنیم.

 

خیرالهی تأکید کرد: یکی از مشکلات عمده استان در حوزه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر است چرا که وقتی زیرساخت نباشد، حوزه نیروی انسانی هنرمند هم با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه به برج هنر اسلامی در مرکز استان در راستای تأمین زیرساخت موردنیاز حوزه فرهنگ و هنر استان، تصریح کرد: امیدواریم در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان این طرح موردتوجه قرار گیرد.

 

رئیس حوزه هنری ایلام از برنامه‌ریزی برای توجه ویژه به ادبیات پایداری خبر داد و تأکید کرد: ایلام مظلوم‌ترین استان در دوران جنگ تحمیلی بوده و امروز زبان هنر یکی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ابزارها برای انتقال مفاهیم و معانی به جامعه است و حوزه هنری براین‌اساس تلاش می‌کند که با این زبان و با محوریت هنرمندان، تولیدات محتوایی هنری در زمینه هنر انقلاب اسلامی داشته باشد.

 

خیرالهی از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی و میدانی «55 دقیقه» چوار در استان خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره قرار است با همکاری اهالی ورزش، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، نهادها و دستگاه‌های اجرایی حوزه فرهنگی، ورزشی و هنری، حوزه ایثار و شهادت به‌ویژه با همکاری هنرمندان برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: در بخش نواها و آواها بر اساس زیست‌بوم استان دو فعالیت ازجمله گردآوری «لالایی‌های مادران ایلامی» برای گردآوری آرشیوی از فرهنگ بومی استان و ارائه به نسل جوان امروز و همچنین در حوزه دفاع مقدس در زمینه انتشار کتاب با محوریت ایلام و برگزارکارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و معرفی نقش ایلام در جنگ برگزار خواهد شد.

 

وی از تداوم برنامه‌های آموزشی و تجلیل از هنرمندان استان خبر داد و گفت: حوزه هنری خانه‌ی همه‌ هنرمندان است و در این مجموعه بر روی اهالی هنر و فرهنگ باز است.

شناسه خبر 74234