شناسه خبر:74347
1402/7/16 13:15:16

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: نیمه اول امسال، 2 هزار و 800 میلیارد ریال کالای قاچاق از جمله سیگار و لوازم خانگی برقی در مرزهای استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد رشد داشت.

سردار محمدعارف سپهری اظهار کرد: امسال برای مقابله اساسی با بدنه اصلی قاچاق، 14 نفر از اثرگذاران این حوزه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به دستگیری هزار و 470 نفر در رابطه با قاچاق کالا و ارز در استان، افزود: طی سال جاری یکی از پرسنل مرزبانی کردستان در بحث مقابله با قاچاق شهید شد.

فرمانده مرزبانی کردستان، تعداد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به قاچاق را در نیمه اول امسال 2 هزار و 100 مورد اعلام کرد و ادامه داد: در همین مدت از خروج پنج هزار و 100 راس دام سبک و سنگین از مرزهای استان ممانعت به عمل آمد.

سردار سپهری با بیان اینکه از خروج چهار کیلو و 500 گرم طلا از مرزهای استان جلوگیری شد، اضافه کرد: در رابطه با قاچاق کالا و ارز با کسی مماشات نشده و با قدرت با قاچاقچیان برخورد می‌شود.

انجام 40 هزار گشت و کمین در سال جاری، کنترل هوشمند مرزهای استان، امحای 50 تن کالا به ارزش 400 میلیارد ریال، تلاش برای تقویت دیپلماسی مرزی با عراق و عملیات مشترک از جمله مطالبی بود که وی به آن اشاره کرد.

فرمانده مرزبانی کردستان به برنامه‌های هفته انتظامی مرزبانی اشاره و اضافه کرد: به مناسبت این هفته، 38 برنامه برگزار می‌شود که ملاقات عمومی با مردم مرزنشین، خدمات مردم یاری به مرزنشینان، ارائه خدمات پزشکی رایگان به ساکنان نقاط مرزی، نشست صمیمی با مرزنشینان، میزگردهای علمی، نشست با نخبگان و افتتاح پروژه‌های عمرانی، از جمله این برنامه‌هاست.

شناسه خبر 74347