شناسه خبر:74350
1402/7/16 13:22:04

مدیر مخابرات منطقه‌ایلام از تلاش برای پوشش حداکثری فیبر نوری در اکثر نقاط استان در سال آینده خبر داد و گفت: سرویس محور شبکه فیبر نوری در ایلام یک هزار و 300 کیلومتر توسعه می‌یابد.

سید شهاب‌الدین نبی‌پور ‌اظهار کرد: در عصر حاضر تمامی عرصه‌ها نیازمند بستر و زیرساخت‌های مناسب جهت مدیریت زمان و رونق کسب و کارها در مناطق روستایی و شهری است.

وی تاکنون 349 کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف استان اجرایی شده است، گفت: در سال آینده برای پوشش حداکثری فیبر نوری در اکثر نقاط استان و توسعه سرویس محور شبکه فیبر نوری در ایلام به یک هزار و 300 کیلومتر تلاش می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه‌ ایلام در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت مشترکان تلفن ثابت استان به میزان 50 هزار مشترک با قابلیت اتصال به تجهیزات نسل نوین مخابراتی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در شهرها و روستاهای استان به بهره‌برداری رسید، افزود: همچنین با بهره‌برداری از این تجهیزات، امکان واگذاری سرویس Siptrunk به ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر متقاضیان نیز ایجاد شده است.

نبی‌پور با تأکید بر اینکه هم‌اکنون شهرهای ایلام، مهران، سرابله و تعداد زیادی از روستاهای استان از این فناوری نوین بهره‌مند شدند،یاد آور شد: تعداد بیشتری از شهرها و روستاهای استان نیز در آینده از نعمت این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: پوشش ارتباطی روستاهای بالای 20 خانوار با استفاده از ظرفیت اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود.

شناسه خبر 74350