شناسه خبر:74370
1402/7/17 13:18:40

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با حمایت از مراکز مشاوره ای در قالب بقاع متبرکه به عنوان پایلوت، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موضوعات مربوطه را رصد کنند و در صورت به نتیجه رسیدن در سطح ملی به انجام برساند.

مصطفی راستینه با تأکید بر اینکه آموزش و مشاوره باید برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در تمامی دستگاه‌های اجرایی و غیره مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: بحث آموزش و مشاوره یکی از موضوعات بسیار مهم و تاثیر گذار در هر نهاد و دستگاه اجرایی است.

وی با تأکید بر اینکه هرچه مردم در کنار ما باشند و بتوانیم اعتماد آنها را جلب کنیم، اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد، اظهار داشت: باید بی‌اعتمادی را از مردم بگیریم و کاری کنیم در کنار موسسات فعال قرار بگیرند.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: موضوع دیگر آسیب شناسی است که به عنوان اصل پیشگیری باید مد‌نظر قرار گیرد، بحث خیرین و اشخاصی است که حاضرند بدون توقع و چشم داشتی در راستای آموزش و مشاوره هزینه کنند که در نهایت سبب کاهش التهابات جامعه خواهند شد که این دسته از مردم نیز باید بیش از این مورد توجه قرار گیرند.

راستینه افزود: با توجه به شرایط موجود بسیاری از ما نیاز به امر مشاوره داریم که در این ارتباط سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با حمایت از مراکز مشاوره‌‌ای در قالب بقاع متبرکه به عنوان پایلوت، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موضوعات مربوطه را رصد کنند و در صورت به نتیجه رسیدن در سطح ملی به انجام برسانند.

***نیازمند تشکیل اتاق فکر در بحث فرهنگی و اجتماعی هستیم

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد اهداف نیازمند تشکیل اتاق فکر در زمینه‌های حساس و تاثیر‌گذار هستیم، گفت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در قبال مسائل مختلف جامعه تاثیر به‌سزایی در کنترل موضوعات مختلف جامعه خواهد داشت.

راستینه با تأکید بر اینکه باید با یکپارچه سازی اقدامات و فعالیت‌ها از جزیره‌ای کار کردن خارج شویم، اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم و تاثیر گذار که سبب سرعت بخشیدن به رسیدن اهداف شده و به نوعی هزینه‌ها را نیز کاهش خواهد، جزیره‌ای عمل نکردن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جزیره‌ای عمل کردن نهادها و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اینکه سبب توسعه و شکوفایی نخواهد شد بلکه به کشور نیز لطمه خواهد زد، بیان کرد: در این میان اگر در خصوص بحث آموزش کم‌توجهی صورت گیرد سبب ایجاد بحران و افزایش آسیب‌های اجتماعی در تمامی عرصه‌ها به خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه بحث آموزش و مشاوره باید به صورت جدی در برنامه تمامی دستگاه‌ها و نهادها گنجانده شده و آمار و اطلاعات واقعی جامعه به صورت دقیق و بدور از هر گونه سیاه نمایی یا بزرگ‌نمایی در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: اطلاع‌رسانی غیر واقعی در نهایت سبب ایجاد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد که برای رفع آن نیازمند کمک از نهادهای انتظامی و امنیتی خواهیم شد.

راستینه اظهار کرد: در این ارتباط سمن‌ها با مشارکت نهادهای حاکمیتی در جلب اعتماد مردمی نقش و تاثیر بسزایی برای اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشبرد اهداف دارند که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرند.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در پیشبرد اهداف نهادها و دستگاه‌های اجرایی نقش به‌سزایی دارند، گفت: اقدامات آموزشی و پرورشی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مسئولان باید بیش از هر موردی به آن توجه کنند.

شناسه خبر 74370