شناسه خبر:74417
1402/7/17 17:29:45

هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان از حمایت‌های معاون امور اقتصادی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که برای تخصیص تسهیلات به فعالان رسانه‌ای تلاش فراوانی داشتند، تقدیر کردند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان در این جلسه با اشاره به اینکه بسیاری از فعالان رسانه‌ای ما از سرآمدان این حوزه در کشور هستند، اظهار کرد: وقتی تراکنش خبر در رسانه‌های منطقه غرب کشور را بررسی می‌کنیم، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان همدان یک سروگردن از همکاران خود در استان‌های دیگر بالاتر هستند.

زهره پوروهابی از فعالیت بیش از ۲۰۰ رسانه دارای مجوز در استان خبر داد و ابراز کرد: اصحاب رسانه یکی از گروه‌هایی هستند که هم‌پای تیم مدیریتی استان همیشه فعال بوده و در عرصه خبررسانی و حل مشکلات مردم پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما در خانه مطبوعات ارائه خدمت به تمام فعالان این عرصه است، تأکید کرد: در این دوره هیئت‌مدیره خانه مطبوعات طی رایزنی با نهادها و ارگان‌های مختلف، خدمات متنوعی را به جامعه رسانه‌ای استان ارائه کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به تشرف فعالان رسانه‌ای استان به مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: این سفر در پنج مرحله و با حمایت ویژه وزیر ارشاد انجام شد که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه به برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای مختلف در قالب فعالیت رسانه‌ای اعضا اشاره کرد و افزود: یادواره رسانه‌ای شهدا یکی از برنامه‌های خانه مطبوعات بود که تحریریه روزنامه‌ هگمتانه، نمایندگی روزنامه کیهان و خبرگزاری حوزه میزبان برگزاری آن شدند.

پوروهابی در ادامه با تقدیر از حمایت‌های معاون اقتصادی استاندار همدان در ارائه تسهیلات به فعالان رسانه‌ای استان، خاطرنشان کرد: آقای حسینی در این موضوع کاملاً با نگاه حمایتگرانه ورود کرده و پیگیر اختصاص تسهیلات به فعالان رسانه‌ای بودند.

وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز به‌خاطر تلاش مجدانه برای اختصاص این تسهیلات قدردانی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با تبریک به‌مناسبت پیروزی‌های جبهه مقاومت در عملیات طوفان‌الاقصی، اظهار کرد: پیروزی‌های امروز حاصل اندیشه والا و جهادی امام خمینی (ره) است که در هشت سال دفاع مقدس شاگردانی چون شهیدهمدانی و شهیدسلیمانی را تربیت کرد و شهدای جبهه مقاومت نیز از همین سرچشمه نورانی بهره گرفتند.

سیدمجتبی حسینی با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، گفت: امروز عزت و استقلال کشور مرهون خون همین عزیزان است که از جان خود در راه آرمان‌های متعالی اسلام و امنیت مردم گذشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش رسانه‌ها در جریان‌سازی و مطالبه‌گری، افزود: حمایت از فعالان رسانه‌ای حمایت از تعالی فرهنگی جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز باید توجه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد رسانه داشته باشیم، افزود: تلاش ما این است که علاوه‌بر اختصاص تسهیلات به این قشر فعال، طرح‌هایی هم به‌منظور تقویت بنیه اقتصادی جامعه رسانه استان ارائه کرده و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به نقش رسانه‌ها در امیدآفرینی و تقویت روحیه مطالبه‌گری در جامعه، اظهار کرد: همه ما باید از فعالان این عرصه حمایت کنیم.

مسعود ویژه با تقدیر از تیم اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: اگر پیگیری‌های دکتر حسینی نبود، قطعاً اختصاص تسهیلات به جامعه فرهنگی استان در این سطح رقم نمی‌خورد؛ امیدواریم باز هم بتوانیم دور جدیدی از تسهیلات را برای فعالان فرهنگی و رسانه‌ای جذب کنیم.

عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز ضمن اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان، بیان کرد: مانند همیشه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میدان‌دار عرصه اطلاع‌رسانی هستند.

غلامرضا فریدونی با بیان اینکه خبرنگاران با وجود تلاش شبانه‌روزی به‌لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، خاطرنشان کرد: حقوق بخش قابل توجهی از فعالان رسانه‌ای استان مطابق قانون کار نیست.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تقویت بنیه اقتصادی رسانه‌ها، از حمایت معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تخصیص تسهیلات قابل توجه به فعالان رسانه‌ای استان تقدیر کرد.

در ادامه این جلسه دیگر اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز به ارائه نقطه‌نظرات خود به‌منظور تقویت بنیه اقتصادی رسانه‌ها پرداختند.

در خاتمه این جلسه با اهدای هدایایی از حمایت‌های معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ارائه تسهیلات به خبرنگاران تقدیر شد.

++++++++++

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند:

اعتبارات ما کفاف خرید ملک موزه تاریخ و هنر را نمی‌دهد

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: اعتبارات ما کفاف خرید ملک موزه تاریخ و هنر را نمی‌دهد و باید از اعتبارات ملی استفاده شود.

محمد احمدی با اشاره به اقدامات جدید در راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند، اظهار کرد: تاکنون دو دانگ از بنا توسط میراث خریداری و تملک شده و مابقی ملک باید با رضایت مالک و اعتباری که برای خریداری آن تخصیص داده می‌شود، انجام شود؛ درصورتی که اعتبارات استانی کفاف تملک کامل بنا را نمی‌دهد و باید از اعتبارات ملی استفاده کرد، چون رقم آن زیاد است.

وی افزود: با مالک برای خرید قسمتی دیگر از خانه صحبت کردیم، اما او قصد دارد ملک را یک‌جا به فروش برساند که با توجه به اعتبارات استانی تملک از عهده میراث فرهنگی برنمی‌آید.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم کامل ملک را تملک کنیم و پیگیر این مسئله هستیم تا اتفاق بیفتد درحالی که تاکنون محقق نشده است، گفت: با نوسانات قیمتی که در طول روز داریم، متأسفانه اعتباری که بتوان ملک را خریداری کرد، نداریم و مالک نیز رضایت نمی‌دهد و می‌گوید که همه را یک‌جا می‌فروشم.

احمدی خاطرنشان کرد: بزرگان شهرستان هم درحال رایزنی با مالک هستند، اما متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی افزود: باید دوباره با مالک وارد مذاکره شویم و متناسب با آن مبلغی که گذاشته‌اند، ببینیم می‌توان ملک را تملک کرد یا خیر؛ اگر نه که باید بازهم یک‌سال منتظر بمانیم تا مبلغی را اعلام کنند که بتوانیم کل ملک را تملک کنیم.

شناسه خبر 74417