شناسه خبر:74449
1402/7/17 19:09:34

نمایشگاه «سنگر خوب و قشنگی داشتیم» در قالب کنگره ۸ هزار شهید استان همدان به همت شهرداری منطقه ۳ افتتاح شد.

بعد از ظهر امروز نمایشگاه «سنگر خوب و قشنگی داشتیم»، در قالب کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با حضور سردار مهدی فرجی؛ دبیر کنگره شهدای استان، محمدرضا فیضی‌منش؛ شهرداری منطقه ۳ همدان، محمود مسگریان، رئیس شورای شهر، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک؛ نایب رئیس شورای شهر، وحید علی‌ضمیر؛ معاون خدمات شهری، هادی بلاغی؛ معاون فرهنگی شهرداری همدان و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

دبیر کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در این مراسم با قدردانی از عوامل برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: شورای شهر کمک کرد شهرداری مراسم‌ کنگره شهدا را در سطح شهر به خوبی برگزار کند که قدردان هستیم.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه هر چهار منطقه شهرداری ورود جدی و بااخلاصی در برگزاری کنگره داشتند افزود: فضا‌سازی شهر برای برگزاری اجلاسیه نیز ستودنی است که مهمانان حاضر نیز به این مهم اشاره داشتند.

 وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز استان گفت: امروز یادواره‌ای دخترانه با حضور ۵ هزار دانش‌آموز برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

سنگر خوب و قشنگی داشتیم

دبیر اجرایی کنگره ۸ هزار شهید استان همدان گفت: روز گذشته نیز آیین افتتاح مراسم اجلاسیه شهدا به خوبی برگزار شد که نوع برگزاری و برنامه‌های تدارک دیده شده مورد تقدیر سردار سلامی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز در این برنامه حضور یافتم تا از برادران انقلابی و جهادگر خود در شهرداری تشکر کنم و قدردان اقدامات مخلصانه و کار شبانه‌روزی شهردار همدان و سایر عوامل این مجموعه هستم.

نائب رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه افتخار می‌کنیم در عصری به دنیا آمدیم که پرچمداری اسلام به اوج خود رسیده و با پیروی از ولایت در مقابل دشمنان ایستادگی را شاهد هستیم گفت: امروز انقلاب ما جهانی شده است.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک با قدردانی از برگزارکنندگان کنگره ۸ هزار شهید استان عنوان کرد: شهرداری همدان نیز در برگزاری این کنگره زحمات زیادی کشیده که قدردان هستیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه «سنگر خوب و قشنگی داشتیم»، به همت شهرداری منطقه ۳ برگزار شده که اقدامی ارزشمند در راستای زنده نگه داشتن یاد شهداست گفت: می‌طلبد در زنده نگه داشتن یاد شهدا و بزرگمردان تاریخ، هر کسی به اقتضای کار خود کاری جهادی انجام دهد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری همدان نیز اظهار کرد: در راستای فضاسازی شهری همزمان با برگزاری کنگره، شهرداری در میدان عاشورا جنب ترمینال مسافربری نمایشگاهی را با همکاری ارتش قهرمان، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر برگزار کرده است.

محمدمهدی فیض‌منش با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ مهرماه هر روز از ساعت ۹ تا ۲۱ برگزار می‌شود گفت: شهروندان می‌توانند در این مدت از نمایشگاه دیدن کنند.

وی علت جانمایی نمایشگاه در میدان عاشورا را نزدیکی به ورزشگاه شهید سلیمانی، محل برگزاری اجلاسیه عنوان کرد و گفت: پارکینگی هم در پایانه مسافربری برای پارک خودروها و بازدید از این نمایشگاه تعبیه شده است.

شهردار منطقه ۳ همدان با بیان اینکه همکاران ما در شهرداری یک مسابقه عکاسی را برای شهروندان در نظر گرفته‌اند افزود: هر شب به قید قرعه هدایایی به شهروندانی که عکس‌های مفهومی خود را از المان‌ها و تجهیزات و ادوات نظامی و فضاسازی موجود در این نمایشگاه، به شهرداری منطقه ۳ ارسال کنند، اهدا می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست وگفت: شهرداری منطقه ۳ با برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان، اطلاع‌‌رسانی و آذین‌بندی شهر همدان را در دستور کار قرار داد.

فیضی‌منش یادآور شد: فردا نیز رونمایی از المان شهید گمنام منطقه خضر را با حضور فرماندهان انتظامی کشور در امامزاده خضر(ع) و در قالب کنگره شهدای استان همدان برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه شهرداری مسئولیت کمیته تبلیغات و فضاسازی دومین کنگره ۸ هزار شهید را بر عهده دارد اظهار کرد: از چند ماه پیش فعالیت‌هایی در سطح شهر بدین منظور آغاز شد تا برنامه درخوری به یاد شهدا برگزار شود.

هادی بلاغی با بیان اینکه دیوارنگاره میدان عاشورا به همت شهرداری منطقه ۳ اکران شده است افزود: در مجموع شهرداری فضاسازی خوبی انجام داده تا کنگره ۸ هزار شهید استان به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدای اقشار مختلف خاطرنشان کرد: همزمان با یادواره شهدای غواص، شهدای تخریبچی، شهدای ورزشکار، شهدای روحانی، شهدای پدافند هوایی ارتش، شهدای سایت رادار سوباشی، شهدای خلبان و ... تصاویر شهدای هر گروه در سطح شهر نصب شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همدان با اشاره به اینکه تمام فضاهای تبلیغاتی شهر نیز به کنگره ۸ هزار شهید استان اختصاص دارد گفت: در تبلیغات سعی کردیم نوآوری داشته باشیم و طرح‌های متفاوتی را به نسبت به سایر طرح‌هایی که در سطح شهر داریم، داشته باشیم.

 

شناسه خبر 74449