شناسه خبر:74478
1402/7/18 20:06:20

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز طرح جهش تولید دیمزارهای این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

جلال یوسفی گفت: این طرح برای سومین سال متوالی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام (ره) در شهرستان اجرا می‌گردد که طی سال‌های گذشته با یاری خداوند، همت کشاورزان و خدمات دلسوزانه همکاران جهاد کشاورزی نتایج خوبی حاصل شد.

وی همچنین تصریح کرد برای اجرای این طرح در شهرستان 5360 هکتار از اراضی دیم هدف‌گذاری شده که در دو بخش زرین‌آباد و میمه اجرا می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: در قالب این طرح کشت محصولاتی چون گندم، جو گلرنگ، نخود، عدس، گیاهان دارویی و علوفه در نظر گرفته شده است.

یوسفی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات کاربردی همچون اصول تغذیه دیمزارها، نحوه استفاده از بذرمال، اصول خاک‌ورزی حفاظتی و... انجام گرفته است، در رابطه با تأمین نهاده‌های مورد نیاز مشکل و محدودیتی وجود ندارد و علاوه بر کود اوره فسفات و پتاس، کود بذر مال نیز در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت، در رابطه با ادوات کشاورزی هم تسهیلاتی جهت خرید ادوات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: هدف نهایی اجرای این طرح، تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال، رسیدن به پایداری تولید در محصولات راهبردی به‌خصوص در زمینه گندم، افزایش تنوع محصول در الگوی کشت دیمزارها و همچنین افزایش درآمد کشاورزان دیم‌کار است.

شناسه خبر 74478