شناسه خبر:74548
1402/7/20 11:45:50
شهردار همدان در مراسم رونمایی از کاشی‌نگاره شهدای دره‌مرادبیگ:

با فضاسازی صورت‌گرفته، همدان شهر شهدایی شد

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان با بیان اینکه با فضاسازی صورت‌گرفته همدان شهر شهدایی شده است، ابراز کرد: امروز برای رونمایی از کاشی‌نگاره‌های شهدای دره‌مرادبیگ در حسینیه آیت‌الله مدنی این منطقه حضور یافته‌ام.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی به همراه برخی از مدیران شهری و مسئولان نظامی در مراسم رونمایی از کاشی‌نگاره شهدای دره‌مرادبیگ حضور پیدا کرد و از نخستین کاشی‌نگاره شهدا در حسینیه آیت‌الله مدنی دره‌مرادبیگ رونمایی شد.

این مقام مسئول در این مراسم با بیان اینکه پیروزی نیروی مقاومت برابر رژیم صهیونسیتی شیرینی و حلاوت خاصی به این روزها بخشیده، عنوان کرد: انشاالله این پیروزی‌ها ادامه یابد و شاهد تحقق وعده الهی یعنی پیروزی حق علیه باطل و شاهد اقتدار و گستره روزافزون اسلام ناب محمدی باشیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، گفت: شهر همدان این‌روزها مزین به نام و تصویر شهدا است و برگزاری دومین کنگره افتخار بزرگی برای همدان است که 10 سال قبل نخستین کنگره با مدیریت و برنامه‌ریزی سردار همدانی برگزار شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با بیان اینکه خوشحالیم خدمت‌گزاری به شهدا نصیب شهرداری همدان شده است، افزود: با همکاری سپاه و سازمان اوج، برنامه فصل شیدایی به‌عنوان یک اثر فرهنگی ماندگار برگزار شد و مردم از این برنامه به‌خوبی استقبال کردند.

حسینی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید از طریق هنر با مردم به‌ویژه جوانان سخن گفته شود و در این راستا برنامه‌های فرهنگی ازجمله فصل شیدایی و دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شهیدمدنی روزگاری در دره‌مرادبیگ نفس کشید و این منطقه در دوران دفاع مقدس محل تجمع رزمنده‌ها بوده و شهدای گران‌قدر و بزرگی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

حسینی با بیان اینکه هدف غایی همه مکاتب رسیدن به مدینه فاضله است، افزود: ما این موضوع را در دوران دفاع مقدس و جبهه‌ها دیدیم که هدف اصلی رزمندگان مادیات نبود، بلکه رسیدن به هدف متعالی و جاودانگی بود.

شهردار همدان اجرای دیوارنگاره‌های شهدا را به‌عنوان اثر فرهنگی جزء برنامه‌های مهم مدیریت شهری برشمرد و گفت: تلاش داریم نام و یاد شهدا را با فضاسازی سطح شهر و دیوارنگاره‌ها زنده نگه‌ داریم و یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها کاشی‌نگاره در هشت مکان بوده که نخستین دیوارنگاره در دره‌مرادبیگ اجرا شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری کارهای فرهنگی را برای برجسته کردن ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدا بااهمیت دانست و تصریح کرد: کمیته فضاسازی و تبلیغات برعهده شهرداری همدان قرار گرفته و در این حوزه استفاده از ابزار هنری برای شهدا مورد توجه مجموعه شهرداری همدان، سپاه و همه دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت استاندار همدان قرار گرفته است.

وی با اشاره به بانوان همدانی در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: زنان این سرزمین در نقش مادر، همسر و خواهر رشادت‌های زیادی برای حفظ این خاک و آب کرده‌اند که تصویر بانوان شهید در فضای شهر به‌خوبی گویای این موضوع است.

حسینی ضمن گرامیداشت یاد شهید سردار همدانی، گفت: بین کنگره اول و دوم هشت هزار شهید استان همدان شهدای گران‌قدری نظیر شهیدهمدانی، سلگی و خوش‌لفظ به فیض شهادت نائل شده‌اند که نشان‌دهنده باز بودن راه شهادت و فراتر از زمان و مکان است.

شناسه خبر 74548