شناسه خبر:74563
1402/7/20 12:02:10

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه ما مسئول این هستیم که امنیت جامعه را تأمین کنیم، گفت: با آموزش مهارت زندگی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد.

سردار سلمان امیری صبح روز گذشته در مراسم تجلیل از مربیان و مدرسان فعال آموزش همگانی و نیز فعالان رسانه و فضای مجازی اظهار کرد: برقراری امنیت در جامعه نیاز به همراهی و همکاری همه نهادها و مردم دارد.

وی با بیان اینکه امنیت زمانی برقرار می‌شود که مردمی باشد، گفت: امنیت یک موضوع بین بخشی است و بین همه سازمان‌ها و نهادها باید یک پیوست امنیتی باشد و مردم نیز باید به این موضوع توجه کنند.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به ضرورت داشتن پیوست انتظامی و انتظام‌بخشی در تمام امور، عنوان کرد: پیچیدگی آسیب‌ها و جرایم اجتماعی به‌قدری است که طبق مطالعات دکترین اجتماعی، معلول‌های اجتماعی علت‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از علل و عوامل دست به دست هم می‌دهند که پدیده‌ای به‌نام جرم و آسیب را ایجاد کنند، گفت: وظیفه نیروی انتظامی آموزش در کاهش آسیب‌ها و جرم‌ها است.

امیری با تأکید بر اینکه آموزش همگاهی باعث تسهیل در امور پلیس می‌شود، افزود: خوشبختانه امروز با پیشگیری اجتماعی و محیطی و آموزش همگانی اقدامات مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از علت‌ها با آموزش صحیح اتفاق نمی‌افتد و می‌‌توان آن‌ها را رفع کرد، گفت: اینکه چه چیزهایی را و در چه قالبی به دیگران بگوییم، مهم است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه ما مسئول این هستیم که امنیت جامعه را تأمین کنیم، افزود: با آموزش مهارت زندگی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راه مبارزه با جرم مبارزه با معلول نیست و جرم معلول علت‌ها است، عنوان کرد: باید علت‌ها را رفع کرد و اگر تقاضای مواد مخدر را پایین نیاوریم، نمی‌توانیم جلوی جرم را در این حوزه بگیریم.

سردار امیری مهارت‌آموزی را از موضوعات مورد توجه دانست و افزود: گاهی آموزش، افراد را یک عمر بیمه می‌کند و بسیار مورد توجه است؛ همچنین در انتشار اخبار نباید امنیت روانی جامعه به خطر بیفتد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه نیروی انتظامی نهاد اجتماعی است و پیشگیری اجتماعی مقدم بر تمام پیشگیری‌ها است، اظهار کرد: نیروی انتظامی استان همدان رتبه سوم را در حوزه فضای مجازی کشور دارد.

سرهنگ نادری بیان کرد: درحال حاضر 69 تا 70 درصد پرونده‌های قضائی نیروی انتظامی توسط مشاور منجر به سازش می‌شود و مرکز مشاوره انتظامی استان سال‌ها است که فعالیت چشمگیری دارد.

شناسه خبر 74563