شناسه خبر:74571
1402/7/20 12:19:22

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در شُرف راه‌اندازی خوابگاه متأهلی برای دانشجویان خود است.

الهه عزتی اظهار کرد: با توجه به اینکه 60 دانشجوی متأهل درحال حاضر در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، خرید خوابگاه متأهلی در دستور کار قرار گرفته که با موافقت هیئت‌امنا مجوز آن صادر و اعتبارات آن نیز جذب شده است.

 

وی بیان کرد: شهرستان اسدآباد دارای 258 بیمار خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی بوده که 460 فقره تسهیلات با اعتباری افزون‌بر 23 میلیارد و 100میلیون تومان و تسهیلات قرض‌الحسنه 50 میلیون تومانی، به این بیماران پرداخت شده است.

 

عزتی با بیان اینکه 300 میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی این دانشکده جذب شده است، یادآور شد: پروژه بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)، خانه‌های بهداشت، فوریت پزشکی و دانشکده پرستاری علوم پزشکی با اعتباری افزون‌بر 50 میلیارد تومان، ازجمله پروژه‌های درحال احداث حوزه بهداشت و درمان این شهرستان به‌شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه پروژه دانشکده پرستاری شهرستان درحال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 70 تا 80 درصدی است، اضافه کرد: این پروژه باید مهرماه امسال افتتاح می‌شد که افتتاح آن تا پایان سال‌جاری محقق می‌شود.

 

عزتی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد نیاز به پروژه‌های عمرانی مختلف دیگری نیز دارد که پیگیر آن هستیم، گفت: ساختمان مدیریت غذا و دارو، خوابگاه، آمفی‌تئاتر، سوله ورزشی و پردیس دانشگاه ازجمله پروژه‌هایی است که نیاز آن برای این دانشکده مستقل احساس می‌شود و ضرورت دارد.

 

وی در ادامه از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: 56 شهرستان در سطح کشور برای اجرای پزشک خانواده شهری انتخاب شده که شهرستان اسدآباد نیز جزء این تعداد شهرستان به‌عنوان آزمونه (پایلوت) خواهد بود.

 

عزتی با بیان اینکه در این برنامه خانواده‌ها به‌راحتی می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند و انتخاب سالم برای پزشک داشته باشند، تصریح کرد: به‌منظور اجرای این طرح برای شهرستان اسدآباد 20 نیروی طرحی اختصاص داده شده که این افراد به‌زودی به درب منازل شهروندان اسدآبادی برای سرشماری مراجعه خواهند داشت.

 

وی با اشاره به چگونگی اجرای این برنامه، خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه به‌ازای هر سه هزار نفر، باید یک پزشک و به‌ازای هر یک‌هزار و 500 نفر، یک مراقب سلامت وجود داشته باشد.

 

 

شناسه خبر 74571