شناسه خبر:74576
1402/7/20 12:25:03

امام جمعه ایلام گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات عشایر در دور دوم سفر رئیس جمهور به ایلام جهت تبدیل به یکی از مصوبات سفر به طور جدی پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز چهارشنبه در دیدار سرپرست و جمعی از کارکنان اداره کل امور عشایر استان ایلام اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ایلام باتوجه به تنوع در تولید انواع محصولات عشایری و جلوگیری از خام‌فروشی ضروری است.

 

وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث اشتغال‌زایی در بین افراد جویای کار و درآمدزایی و ارزش افزوده برای استان ایلام می‌شود که در این راستا باید با اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران یا جذب هلدینگ‌ها نسبت به احداث این صنایع اقدام کرد.

 

امام جمعه ایلام ادامه داد: همچنین باید محصولات تولید عشایر استان نظیر چرم، روغن، پشم و دیگر محصولات که به استان‌های دیگر معرفی می‌شود شناسایی و با برند و بسته‌بندی شکیل به اسم استان ایلام به بازارهای خارج استان معرفی و ارسال شود.

 

کریمی‌تبار با تأکید بر اینکه عشایر قشری بدون جایگزین هستند، یادآور شد: باید برای بهبود شرایط زندگی عشایر و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرها تشویق و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.

 

سرپرست امور عشایر استان ایلام هم گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست پیگیری برندسازی برای محصولات تولیدی عشایر استان است تا این تولیدات در کشور به نام و برند عشایر ایلام شناخته شود.

 

محمدجواد خانزادی یادآور شد: با برندسازی محصولات تولیدی عشایر از خام‌فروشی این فرآورده‌ها جلوگیری به‌عمل می‌آید.

 

وی ادامه داد: به همین منظور طراحی لگوی برند محصولات عشایر انجام گرفته و در نمایشگاه اخیر توانمندی‌های عشایر در مصلای تهران تمامی محصولات استان با برند عشایر عرضه شد.

 

 

شناسه خبر 74576