شناسه خبر:74614
1402/7/22 12:34:48

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه پلیس آماده هرگونه همکاری با مراکز علمی و پژوهشی در حوزه ارتقای امنیت جامعه است، گفت: تعامل پلیس با دانشگاه، کاهش جرایم و آسیب‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سلمان امیری در نشست رؤسا و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه‌های استان که به‌مناسبت هفته انتظامی برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان یک نهاد علمی تخصصی که نقش اساسی در ایجاد شخصیت فکری جوانان دارند، می‌توانند بیش‌ازپیش در زمینه فرهنگی، اجتماعی و ارتقای امنیت به پلیس کمک کنند.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر همکاری این مجموعه با دانشگاه و مراکز علمی، گفت: پلیس آمادگی دارد تا در زمینه احصا، پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و تهدیدها در حوزه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و نیز در مسائل مبتلابه دانشجویان، همکاری‌های لازم را با دانشگاه داشته باشد.

 

سردار امیری افزود: امنیت یک محصول چندبخشی است و مربوط به یک دستگاه نیست؛ بلکه متعلق به همه آحاد جامعه است.

 

وی تصریح کرد: امنیت روانی جامعه تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همه مردم و مسئولان برای تأمین امنیت باید در کنار پلیس حضور داشته باشند.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به راهبرد امروز پلیس در کشور، بیان کرد: باید با شناسایی تمامی فرصت‌های استان و به‌کارگیری آن‌ها در حوزه آموزش، درصدد مقابله و پیشگیری از آسیب‌ها و تهدیدات باشیم؛ بنابراین در این زمینه بایستی بتوانیم از توانمندی و تجارب بهترین و برترین اساتید در حوزه آموزش و مهارت‌آموزی بهره‌مند شویم.

 

فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: برقراری ارتباط میان حوزه‌های امنیت و دانش می‌تواند نظم و انضباط اجتماعی را به‌عنوان بستری برای رشد و توسعه جامعه نهادینه کند.

 

سردار امیری با تأکید بر اینکه تحقق امنیت اجتماعی پایدار و ارتقای احساس امنیت در جامعه مستلزم مشارکت آحاد مردم است، خاطرنشان کرد: در فرآیند حفظ امنیت دانشگاه‌ها می‌توانند پشتوانه علمی مناسبی در بخش پیشگیری باشند.

 

در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با تقدیر و تشکر از اقدامات خوب نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت جامعه، بیان کرد: زحمات شبانه‌روزی و بدون تعطیلی پلیس باعث آرامش و امنیت شده است.

 

حسین رضوان کارکنان انتظامی را انسان‌هایی مؤمن، ولایی و متعهد که بزرگ‌ترین هدیه آنان به مردم امنیت و آسایش است معرفی کرد و گفت: اقشار مختلف مردم باید همیشه و در همه حال قدردان زحمات پلیس باشند.

 

 

شناسه خبر 74614