شناسه خبر:74677
1402/7/23 13:21:34

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: نمایشگاه «ایرانی سازان» با حضور بیش از 60 شرکت تولید کننده قطعات داخلی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در شهر ایلام برگزار می‌شود.

*نخستین نمایشگاه « ایرانی‌سازان » در ایلام برگزار می‌شود

 

سید غلامحسن گرشاسبی صبح شنبه گفت: نمایشگاه «ایرانی‌سازان» با حضور بیش از 60 شرکت تولیدکننده قطعات داخلی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در شهر ایلام برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در حوزه توانمندی‌‌های ساخت داخل، تعمیر و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع پتروشیمی، نفت و گاز در ایلام برگزار می‌شود، افزود: محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر ایلام واقع در «چغاسبز» میزبان تولیدکنندگان قطعات داخلی صنعت نفت کشور خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه ایرانی‌سازان در ایلام را ایجاد بستری برای حضور شرکت‌های ایرانی و معرفی توانایی‌ها و فناوری‌های جدید آن‌ها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد و ادامه داد: کاهش هزینه‌های تولید، معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های استان ایلام جهت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

 

گرشاسبی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: 11 درصد گاز و 6 درصد نفت کشور در ایلام تولید می‌شود و بنا به پیشنهاد استاندار محترم، استان ایلام قابلیت تبدیل به پارس غربی را دارد.

 

وی معرفی دستاوردهای استان ایلام در‌ حوزه‌های مذکور را از اولویت‌های دیگر این نمایشگاه برشمرد و از مدیران، شرکت‌ها‌ و دانشجویان استان برای حضور اثرگذار در این نمایشگاه دعوت کرد.

 

این نمایشگاه از سوم تا پنجم آبان ماه در ایلام برگزار خواهد شد.

 

 

شناسه خبر 74677