شناسه خبر:74707
1402/7/24 13:36:39

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبدانان گفت: مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات برای چهار کارگاه سفالگری، خراطی روی چوب، معرق و تابلوسازی در نظر گرفته شده است.

امین طاهری صبح یکشنبه با اشاره به اینکه در سطح شهرستان 24 کارگاه داریم گفت: از محل تبصره 18 مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات برای چهار کارگاه (دو کارگاه سفالگری، خراطی روی چوب و معرق و تابلوسازی) در نظر گرفته شده است.

وی با تشکر از صندوق کارآفرینی امید در پرداخت به‌موقع تسهیلات افزود: مبلغ 600 میلیون تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید به کارآفرینان پرداخت شده و 400 میلیون تومان دیگر در حال پرداخت است.

وی با فراخوانی جوانان به ایجاد کسب و کار گفت: صنایع دستی جزء مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با توجه به اینکه این کارگاه‌ها برخی از سال 98 و 99 و 1400 شروع به کار کرده اند، بیشترین فروش آن‌ها از طریق مجازی و به کشورهای حوزه خلیج فارس هم صادرات دارند.

طاهری با اشاره به هفته روستا و عشایر و برگزاری نمایشگاه در تهران تشریح کرد: در طول یک هفته مبلغ 155 میلیون تومان فروش صنایع دستی داشته‌اند. و در نمایشگاه‌ها بازاریاب برای عقد قرارداد به‌صورت مستقیم وجود دارد.

توجه به رشد صنایع دستی علاوه‌ بر ایجاد اشتغال برای جوامع بومی به بهبود اقتصاد و ارتقای سطح زندگی این افراد نیز کمک شایانی می‌کند. چراکه، توجه به این صنعت با کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری موجب رشد اقتصادی و دستیابی به هدف‌های دولت در کشوری مانند ایران می‌شود.

 

شناسه خبر 74707