شناسه خبر:74719
1402/7/24 14:00:38

سپهرغرب-گروه خبر:شهردار همدان در بازدید از کوی ستایش ابراز کرد: در حد توان و بودجه‌ای که در اختیار داریم، برای توسعه و آبادانی مناطق محروم می‌‌کوشیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی و برخی از مدیران شهری با هدف بررسی و رفع مشکلات در کوی ستایش واقع در منطقه دو حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات این منطقه قرار گرفتند.

در این بازدید حسینی با اشاره به آشنایی شهرداری با مشکلات کوی ستایش، ابزار امیدواری کرد: انشاالله بتوانیم با توجه به امکانات و بودجه‌ای که در اختیار داریم، قسمتی از مشکلات و‌ نیازهای این منطقه را رفع کنیم و کیفیت بالای زندگی و آسایشی که حق ساکنان این منطقه است را برای آن‌ها به ارمغان بیاوریم.

وی ضمن آرزوی توفیق برای مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونسیتی، ابراز کرد: برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان به شهر ما حال‌وهوای شهدایی بخشید و فضای شهر با عطر شهدا معطر شد؛ کوی ستایش هم مزین به نام شهدای بزرگواری است و انشاالله این مسجد و پایگاه جوانانی تربیت کند که در مسیر انقلاب و امام زمان باشند.

حسینی با اشاره به برآوردن نیازها و حل مشکلات کوی ستایش، عنوان کرد: احداث فضای سبز و انجام کارهای عمرانی در این منطقه در بودجه سال 1402 دیده شده و الحمدلله با پیگیری مسئولان منطقه دو و شهرداری، به نتیجه رسیده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان رسیدگی و توجه به اجرای کارهای عمرانی، خدماتی و فرهنگی در مناطق کمتربرخورداری بوده که خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی به آسفالت‌ریزی بیش از 30 کوچه و معبر در قاسم‌آباد اشاره و تصریح کرد: کوی ستایش هم مانند سایر نقاط شهر مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد و تلاش داریم در سراسر شهر عملیات عمرانی داشته باشیم؛ چهار منطقه به اجرا و پیشبرد پروژه‌ها نه‌تنها در منطقه خودشان، بلکه در سایر مناطق و شهر هم کمک خواهند کرد.

شهردار همدان با تأکید بر ارتقای کیفیت زندگی در کوی ستایش، گفت: تجهیز پارک به ست‌های بازی، تأمین آب پارک، تملک زمین برای حسینیه و تعیین تکلیف املاک در کمیسیون ماده پنج، روشنایی معابر و لکه‌گیری آسفالت در معابر و کوچه‌ها، در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اجرای پروژه‌های شهری با محوریت سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: طرح گردشگری و فرهنگی برای تپه حاج‌عنایت تدارک دیده شده که درحال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا شاهد رشد و توسعه در این منطقه باشیم.

حسینی به اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات این منطقه نیازمند بودجه مناسبی است که پس از ارزیابی کارشناسی و مصوبه شورای اسلامی شهر، بتوانیم دغدغه‌های ساکنین کوی ستایش را رفع کنیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری به بودجه سه هزار و 750 میلیارد تومانی شهرداری همدان در سال 1402 اشاره و تصریح کرد: 200 میلیارد تومان به حوزه عمرانی و یک‌هزار و 200 میلیارد تومان به بخش ترافیکی در راستای حل مسائل آن اختصاص داده شده است.

شهردار همدان به اجرای طرح مطالعاتی تقاطع غیر هم‌سطح میدان مدرس و بهشتی اشاره و اذعان کرد: غیر از فعالیت‌های عمرانی اقدامات خوبی برای حوزه ترافیکی ازجمله خریداری 12 دستگاه‌ اتوبوس و نوسازی و بازسازی 40 دستگاه اتوبوس صورت گرفت و نوسازی 500 دستگاه تاکسی و ون فرسوده را در دستور کار داریم.

وی آسفالت معابر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 100 هزار تُن آسفالت‌ریزی داشتیم که تلاش داریم در سال آینده این مقدار افزایش یابد.

شهردار همدان از تأمین زمین برای ساخت مسکن خبر داد و افزود: 130 هکتار برای کمک به دولت در راستای اقدام ملی مسکن اضافه می‌شود که می‌تواند در کاهش معضلات مسکن مؤثر باشد.

حسینی اصلی‌ترین مأموریت مدیریت شهری را توجه به بخش سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: پیگیری و تحقق 11 پروژه سرمایه‌گذاری بالای 20 هزار میلیارد تومان آورده نصیب شهر همدان می‌کند که تأثیر خوبی بر زندگی شهر و شهروندان خواهد داشت.

در این بازدید حسینی با شنیدن مطالبات و نیازهای ساکنان کوی ستایش، دستورات لازم را برای پیگیری و رفع مسائل این منطقه به مسئولان ذی‌ربط صادر کرد.

 

شناسه خبر 74719