شناسه خبر:74729
1402/7/24 14:15:16

سپهرغرب-گروه سیاسی:یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ایران، مانع اجرایی شدن طرح خاورمیانه جدید است، اما آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا در پی اجرایی شدن آن هستند.

حسن هانی‌زاده درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به قدس اشغالی گفت: سفر وزرای خارجه انگلیس و آمریکا به فلسطین اشغالی در چهارچوب همکاری‌های بین آمریکا و اروپا با رژیم صهیونیستی برای سرکوب مردم بی‌دفاع فلسطین قابل ارزیابی است.

وی ادامه داد: سیل سفر مقامات بلندپایه اروپایی بعد از عملیات طوفان الاقصی به اراضی اشغالی نشان می‌دهد که یک نوع قطب‌بندی جدید و جنگ صلیبی صهیونیستی در جهان بر ضد امت اسلام ایجاد شده است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار کرد: به اعتبار اینکه این صف‌آرایی‌ها از طرف اروپا و آمریکا علیه مردم فلسطین صورت می‌گیرد در چهارچوب طرح بزرگ تغییر ساختار خاورمیانه قابل تعریف است و یک توطئه تازه‌ای از طرف آمریکا و اروپا برای اخراج اهالی غزه به صحرای سینا و تخلیه کردن غزه از ساکنان فلسطینی است.

هانی‌زاده بیان کرد: اعزام دو ناو بزرگ آیزنهاور و جرالد فورد از طرف آمریکا به شرق مدیترانه برای تغییر ساختار خاورمیانه ایجاد شده است تا یک حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی در منطقه‌ایجاد شود لذا روز‌های آینده بسیار حساس است و این صف‌آرایی‌ها در شرق و غرب آشکار‌تر خواهد شد.

وی درباره سفر منطقه‌ای وزیر خارجه کشورمان به عراق گفت: سفر آقای امیرعبداللهیان به بغداد، دمشق و بیروت برای رایزنی با مقامات عراقی، لبنانی و سوری و جلوگیری از اخراج اهالی غزه است. ایران در تلاش است تا مانع اجرایی شدن طرح خاورمیانه جدید شود. این طرح از سه سال قبل بر روی میز آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا قرار دارد و الان در پی اجرایی شدن آن هستند.

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: متأسفانه کشور‌های عربی در موضع ضعف قرار دارند و کشور‌های اسلامی نیز هیچ‌گونه واکنشی نشان ندادند و هیچ نهادی مانند سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب تا امروز تصمیم مهمی اخذ نکرده است، لذا اگر کشور‌های اسلامی و عربی به موقع اقدام نکنند این طرح تا سال 2024 ممکن است اجرایی شود و شاهد خالی شدن غزه از ساکنان آن باشیم و یک خاورمیانه جدیدی براساس شاکله اروپا و آمریکا شکل خواهد گرفت.

 

شناسه خبر 74729