شناسه خبر:74732
1402/7/25 10:35:23

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌ رزن گفت: دمق یکی از شهرهای پیشرو سطح استان همدان در بحث اهدای خون به‌شمار می‌رود.

سمیه راغب‌نافع با اشاره به نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان رزن و تقاضای زیاد افراد در راستای اهدای خون، اظهار کرد: نبود مرکز اهدای خون در این شهرستان موجب شده تا افراد متقاضی اهدای خون رزن به‌ناچار برای این امر مهم، به مرکز استان تردد داشته باشند.
وی با تأکید بر ضرورت وجود حداقل یک مرکز فصلی و یا ماهیانه انتقال خون در شهرستان رزن، افزود: هلال‌احمر شهرستان آمادگی لازم برای همکاری با سازمان انتقال خون برای در اختیار گذاشتن فضا و نیرو به‌منظور راه‌اندازی مرکز انتقال خون در شهرستان را دارد تا با این اقدام حداقل به‌صورت فصلی و یا ماهیانه مردم رزن بدون تردد به مرکز استان در صورت تمایل به‌راحتی بتوانند در این مرکز اهدای خون داشته باشند.
 
راغب‌نافع در ادامه از وجود 19 خانه هلال در سطح روستاهای دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و یادآور شد: از این تعداد، 10 خانه هلال به روستاهای بزرگ و پُرجمعیت شهرستان رزن و 9 خانه هلال به روستاهای پُرجمعیت و بزرگ شهرستان درگزین اختصاص دارد.
 
وی بیان کرد: در دو شهرستان رزن و درگزین پنج هزار نفر از جوانان و داوطلبان به‌عنوان اعضای داوطلب و افتخاری جمعیت هلال‌احمر این شهرستان‌ها در سامانه ثبت شده‌اند.
 
راغب‌نافع در ادامه از آغاز فعالیت بانک امانات تجهیزات پزشکی شهرستان رزن خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون این بانک امانات تجهیزات پزشکی به 85 نفر از بیماران شهرستان رزن در تأمین وسایل و تجهیزات پزشکی کمک کرده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 10 فقره وام کم‌بهره با اعتباری افزون‌بر 50 میلیون تومان برای انجام درمان و 60 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض به 26 نفر از مددجویان هر دو شهرستان رزن و درگزین توسط هلال‌احمر کمک شده است، افزود: بانک امانات تجهیزات پزشکی درحال حاضر بیش از هشت قلم وسایل و تجهیزات پزشکی ازجمله تخت بیمارستانی، ویلچر، کپسول اکسیژن و اکسیژن‌ساز در اختیار دارد که به‌صورت امانی و رایگان به بیماران نیازمند ارائه می‌شود.
 
راغب‌نافع ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر رزن و درگزین از شهروندان نیکوکار و خیر و دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست می‌کند تا با اهدای لوازم پزشکی مازاد خود، در انجام این امر خداپسندانه و ارائه خدمات بیشتر به بیماران نیازمند، مجموعه هلال‌احمر را یاری کنند.
 
 

شناسه خبر 74732