شناسه خبر:74735
1402/7/25 11:31:25

سپهرغرب- گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از فرسودگی 650 هکتار از سیستم آبیاری ویل موو اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: نوسازی این نوع از سیستم آبیاری فرسوده‌شده اراضی کشاورزی شهرستان ضرورت دارد.

محمدکرم مرادی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی و دستورالعمل‌های سازمان جهاد کشاورزی در زمینه پیاده‌سازی سیستم‌های نوین آبیاری برای ارتقای راندمان آبیاری و بهینه کردن مصرف آب در بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان از سه دهه گذشته اقدام به اجرای این طرح در شهرستان کرده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است، افزود: از این میزان به‌ترتیب 17 هزار و 200 هکتار به سیستم آبیاری بارانی، یک‌هزار هکتار به سیستم آبیاری کم‌فشار، 180 هکتار به سیستم آبیاری قطره‌ای و 33 هکتار آن به سیستم آبیاری با ماشین‌های کشاورزی اختصاص دارد.
 
مرادی با اشاره به رتبه سوم تا چهارم شهرستان اسدآباد در سطح استان همدان در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعهد شهرستان اسدآباد برای اجرای سیستم آبیاری نوین 300 هکتار و در سال‌جاری 170 هکتار بوده که صددرصد این تعهد به‌طور کامل محقق شده است.
 
وی یادآور شد: شهرستان اسدآباد دارای 28 هزار هکتار اراضی آبی بوده که 22 هزار هکتار آن مستعد اجرای طرح‌های آبیاری نوین بوده و تاکنون 90 درصد این اراضی مستعد، به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده‌اند.
 
 
 
 

شناسه خبر 74735