شناسه خبر:74756
1402/7/25 13:13:54

سپهرغرب- گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: مناطق کم‌برخوردار همدان در حوزه اوقات فراغت نیاز به سرمایه‌گذاری دارند تا بتوان نسبت به پرورش و شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانان بهتر عمل کرد.

حسن رضانیا روز دوشنبه در نشست ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان همدان اظهار کرد: نقاط کم‌برخوردار منبع غنی از استعدادها و نخبه‌ها هستند و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امکانات لازم در دسترس آن‌ها قرار بگیرد
وی با تأکید بر لزوم جدیت مسئولان در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مناطق کم‌برخوردار از این برنامه‌ها بهره بیشتری داشته باشند و برای آن‌ها در این زمینه بسترهای لازم فراهم شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین بسترهای اجتماعی جوانان است و در همین راستا باید فعالیت‌ها سامان‌دهی شود و مختص فصل تابستان نباشد.
 
رضانیا در ادامه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست به دنبال تأمین امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و آموزشی برای جوانان در نقاط کم‌برخوردار باشند.
 
وی با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در شهرستان‌های همدان با مدیریت فرمانداری‌ها و دستگاه ورزش و جوانان و سایر اعضا در طرح اوقات فراغت جوانان، گفت: برنامه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کار خوبی بوده، اما در این ارزیابی جای فرمانداری‌ها خالی است.
 
این مقام مسئول با اشاره به طرح مجلس در رابطه با تعیین دو روز تعطیلی در هفته، ابراز کرد: این طرح به تحکیم زندگی‌ها و زمان بیشتری در کنار هم بودن اعضای خانواده، کمک شایانی خواهد کرد؛ امیدوارم هرچه زودتر در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.
 
رضانیا همچنین خواستار اطلاع‌رسانی بانک‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به آحاد مردم شد و افزود: برنامه تحول و پیشرفت استان آغاز شده، اما عده‌ای این اخبار خوب را سانسور و تخریب می‌کنند؛ مکلف هستیم از افرادی که خوب و جهادی عمل می‌کنند، قدردانی کنیم.
 
جانشین دبیر هماهنگی بانک‌های همدان نیز گفت: 9 هزار و 800 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 19 میلیارد و 700 میلیون ریال به زوج‌های جوان در این استان پرداخت شد.
 
محمد ملکیان اظهار کرد: هم‌اینک پنج هزار همدانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند.
 
وی اضافه کرد: به تمامی بانک‌ها تکلیف کرده‌ایم که در کمترین زمان ممکن نسبت به پرداخت تسهیلات براساس نوبت‌بندی متقاضیان اقدام کنند.
 
ملکیان با تأکید بر اینکه در حوزه فرزندآوری از ابتدای امسال تاکنون به هشت هزار همدانی وام پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال پنج هزار و 481 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در این بخش پرداخت شده‌ است.
 
وی با اشاره به ضعف بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، یادآور شد: یکی از دلایل ایجاد صف، عدم همکاری بانک‌های خصوصی در پرداخت وام ازدواج است.
 
جانشین دبیر هماهنگی بانک‌های استان همدان با بیان اینکه بیشترین پرداختی تسهیلات فرزندآوری‌ استان مربوط به بانک‌های ملی، ملت و صادرات است، افزود: در بحث تسهیلات ازدواج نیز بانک ملی، سپه و ملت در صدر بالاترین پرداختی‌ها قرار داشته‌اند.
 
* حضور 426 هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: 426 هزار و 612 جوان و نوجوان همدانی در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان زیر پوشش این اداره کل شرکت کردند.
 
علی حقیقی افزود: این تعداد شرکت‌کننده در قالب 19 هزار برنامه متنوع ورزشی، فرهنگی و مهارتی؛ آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
 
وی اضافه کرد: اوقات فراغت جوانان در سه‌ماهه تابستان امسال زیر نظر مربیان مجرب و متخصص انجام شد و شاهد استقبال بسیار مطلوب بودیم.
 
حقیقی بیان کرد: همدان به‌لحاظ غنی‌سازی اوقات فراغت در دو حوزه ورزش و جوانان جزء پیشتازان کشور است و امسال با برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده در این زمینه، شرایط خوبی رقم خورد.
 
وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی به جوانان و نوجوانان، پرورش و شکوفایی استعدادهای نخبه، ارتقای سلامتی و تندرستی جوانان در محیطی پُرنشاط و رقابتی و نیز شناسایی استعدادها، از اهداف مهم طرح اوقات فراغت این اداره کل است.
 
حقیقی عمده مشکلات و دغدغه‌های حوزه اوقات فراغت جوانان را عدم اختصاص اعتبار مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها، نبود زیرساخت‌های لازم جهت تجمیع و اطلاع‌رسانی برنامه به جامعه هدف و پُرهزینه بودن برگزاری برنامه عنوان کرد.
 
 

شناسه خبر 74756