شناسه خبر:74774
1402/7/26 12:54:42

سپهرغرب-گروه خبر:نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در این آیین گفت: دسترسی به خوابگاه مناسب و دارا بودن حداقل امکانات رفاهی، یکی از نیازهای مهم برای دانشجویان است که با حمایت مسئولان، باید فراهم شود.

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با گلایه از اینکه برخی از خوابگاه‌های دانشجویی شرایط مناسبی ندارند و باید برای آن‌ها تدبیری اندیشید، بر فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در عرصه‌های تربیتی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم و باعث عقیم ماندن برخی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی شده، نبود زیرساخت‌های مناسب در مراکز آموزشی و فرهنگی است.

 

این مقام مسئول احداث خوابگاه ریحانه 2 در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان را یکی از اتفاقات خوب در عرصه زیرساخت‌ها برشمرد و گفت: باید از همه دست اندرکاران طراحی تا ساخت و همراهی‌ مدیران در این مجموعه، قدردانی شود و می‌توان گفت یکی از بهترین خوابگاه‌ها است.

 

امام‌جمعه همدان ابراز کرد: مجموعه دانشگاه بوعلی‌سینا نیز دارای ظرفیت مطلوبی در عرصه احداث خوابگاه بوده و خوب است که از این ظرفیت برای طراحی و ساخت خوابگاه دانشجویی و خوابگاه‌های متأهلی، استفاده شود.

 

* احداث مجموعه‌های فرهنگی و خوابگاه‌ها و رفع مشکلات مردم، در اولویت قرار گیرد

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در روزهای گذشته از برخی ساختمان‌های اداری در سطح شهر که با بودجه بیت‌المال ساخته شده‌اند بازدید کردم، یادآور شد: انسان با دیدن برخی از این ساختمان غصه می‌خورد که با وجود این‌همه هزینه، چه مشکلی از مشکلات همدان حل شده است؟

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه هزینه‌های فراوان در این موارد گاهی اوقات بی‌فایده است و یا در اولویت نیست، گفت: اولویت‌های ما مجموعه‌های فرهنگی و خوابگاه‌ها و رفع مشکلات مردم است که هر چقدر برای آن‌ها هزینه کنیم، برای کشور آورده خواهد داشت.

 

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و مقاومت و مقابله مردم فلسطین اشاره و اظهار کرد: 700 کودک فلسطینی در جنایات این چندروزه به شهادت رسیدند که در هیچ قاعده‌ای از کنوانسیون‌های حقوق بشر و قواعد حقوق بین‌الملل جایگاهی ندارد، اما حمایتی از این مظلومیت در سطح جهانی صورت نمی‌گیرد.

 

استاندار همدان نیز با قدردانی از اقدام جهادی مدیران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان برای تکمیل و تجهیز خوابگاه، گفت: 500 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای این طرح اختصاص یافت.

 

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: در این خوابگاه در هر سوئیت بین هشت تا 12 دانشجو اسکان داده می‌شود که ظرفیتی بالای 600 نفر را در بر خواهد داشت.

 

وی از رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان برای تلاش‌های ارزشمند در دانشگاه و حمایت‌های دولت و وزارت بهداشت جهت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان، قدردانی کرد.

 

استاندار همدان بیان کرد: بیمارستان اکباتان پس از 15 سال بلاتکلیفی به‌عنوان مرکز تخصصی کودکان افتتاح می‌شود و راه‌اندازی دیگر مراکز تخصصی نیز در دستور کار قرار دارد.

 

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: مسئولان این دانشگاه پیگیری و تلاش مضاعفی معادل چندسال را در یک‌سال انجام دادند تا این مجموعه در آغازین روزهای سال‌ تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد و دختران دانشجو در آن اسکان یابند و دغدغه‌ خانواده‌ها در این خصوص کاهش یابد.

 

استاندار همدان همچنین به رویکرد توسعه‌محور دولت سیزدهم اشاره و عنوان کرد: این مهم در استان همدان به‌سرعت درحال پیگیری و اجرا است؛ به‌طوری که تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و احداث پروژه‌های جدید براساس نیاز جامعه، به شایستگی در دست اقدام قرار گرفته است.‌

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز گفت: این خوابگاه در نوع خودش منحصر است که از سال 1395 ساخت آن آغاز شد و در یک‌سال اخیر با توجه به نیاز دانشجویان، شتاب کار جهادی شد.

 

محمد مجذوبی افزود: این خوابگاه دارای 59 سوئیت بوده که هر سوئیت ظرفیت هشت تا 12 نفر را دارد و می‌تواند بالای 600 دانشجو را اسکان دهد.

 

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان بالغ‌بر هفت هزار و 200 دانشجو دارد که سه هزار و 200 دانشجوی آن غیر بومی بوده و تقاضای خوابگاه دارند؛ در این راستا پوشش صددرصدی در بخش دولتی و خصوصی داریم که با افتتاح این پروژه، سهم بخش خصوصی کمتر خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان یادآور شد: در دولت سیزدهم سه هزار و 800 تخت دانشجویی افتتاح شده که 800 تخت آن سهم دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان بوده و 20 درصد سهم کل را در بر می‌گیرد.

 

مجذوبی تصریح‌ کرد: این خوابگاه بزرگ‌ترین بلوک خوابگاهی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و سومین ‌خوابگاهی بوده که از ابتدای دولت افتتاح شده است.

 

* افتتاح خوابگاه متأهلی در آینده نزدیک

 

وی افزود: درنظر داریم طی چندماه آینده یکی از خوابگاه‌های مجردی را تبدیل به خوابگاه متأهلی کنیم که تا کنون 100 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و امیدواریم با بهره‌برداری از این خوابگاه، اقدامی کوچک در راستای جوانی جمعیت انجام دهیم.

 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی نیز با بیان اینکه خوابگاه ریحانه 2 دانشگاه علوم‌ پزشکی ابن‌سینا همدان از استاندارد‌های لازم برخوردار است، گفت: تمام استانداردهای مهم ساخت خوابگاه همچون تهویه، فضای مناسب، کتابخانه، فضای محیطی و سایر موارد در این خوابگاه به‌طور کامل رعایت شده است.

 

علی‌اکبر محمدی افزود: زمانی که دانشجویان احساس امنیت داشته باشند، می‌توان کارهای فرهنگی بیشتری انجام داد و امن بودن خوابگاه سبب می‌شود که خیال خانواده‌ها از محل اسکان فرزندان خود راحت باشد.

 

وی با بیان اینکه 700 دانشجو سالانه از شهرهای دیگر برای ادامه تحصیل وارد استان همدان می‌شوند، ادامه داد: این دانشجویان مبلغان گردشگری خواهند بود.

شناسه خبر 74774