شناسه خبر:74850
1402/7/29 13:24:53
بهره‌برداری از 4 چهار پروژه ریلی در سال جاری؛

راه‌آهن همدان- سنندج در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: راه‌آهن همدان- سنندج به‌عنوان دومین پروژه ریلی دولت در سال 1402 در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

«عباس خطیبی» ابراز کرد: امسال چهار پروژه ریلی را هدف‌گذاری کرده‌ایم که به افتتاح برسند، نخستین آن راه‌آهن بستان‌آباد به طول 44 کیلومتر بود که در خردادماه امسال افتتاح شد.

 

وی خبر داد که هم‌زمان دو پروژه ریلی دیگر با یک فاصله زمانی نزدیک به هم به بهره‌برداری خواهند رسید و دراین‌باره توضیح داد: مسیر ریلی رشت- کاسپین به طول 37 کیلومتر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم‌زمان راه‌آهن همدان- سنندج با 151 کیلومتر اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تأمین اعتبار با افتتاح آن، بیست‌وچهارمین مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود.

 

هدف‌گذاری توسعه شبکه ریلی کشور تا پایان دولت سیزدهم یک‌هزار و 335 کیلومتر است. تا پایان دولت علاوه‌بر طرح‌های ذکرشده راه‌آهن مبارکه- سفیددشت- شهر کرد به طول 90 کیلومتر، راه‌آهن سبزوار- مشهد به طول 45 کیلومتر، راه‌آهن بیرجند- یونسی به طول 50 کیلومتر، راه‌آهن چابهار- زاهدان به طول 628 کیلومتر و دورود- خرم‌آباد به طول 115 کیلومتر آماده بهره‌برداری می‌شود.

 

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز اخیراً در بازدید از طرح راه‌آهن همدان- سنندج، ارزش روز این پروژه را بیش از 150 هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: بیش از یک‌هزار نفر در سرما و گرما برای اجرای راه‌آهن همدان- سنندج فعالیت عمرانی و مهندسی داشته‌اند. راه‌آهن همدان- سنندج مهم‌ترین پروژه دولت در کردستان است که در آن کار جهادی و شبانه‌روزی صورت گرفته و در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، ضمن اینکه در سفر قبلی رئیس‌جمهور به استان، مطالبه مردم بود که آیت‌الله رئیسی دستور پیگیری جدی این طرح را داد.

 

 

 

 

شناسه خبر 74850