شناسه خبر:74861
1402/7/29 13:46:06

معاون تربیت و آموزش انتظامی ایلام گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 33 دوره مهارت آموزی ویژه کارکنان وظیفه اجرا شده است.

سرهنگ قدرت‌اله صفوی صبح پنج‌شنبه گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 33 دوره مهارت آموزی ویژه کارکنان وظیفه اجرا شده است.

 

وی افزود: تعداد 657 نفر از سربازان موفق شدند دوره‌های مهارت‌آموزی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

 

معاون تربیت و آموزش انتظامی استان ایلام یادآور شد: هدف از اجرای طرح مهارت‌آموز یا افزایش نشاط خدمتی و ایجاد مهارت شغلی برای کارکنان وظیفه است.

 

سرهنگ صفوی اضافه کرد: سربازان وظیفه پس از پشت سرگذاشتن دوره‌های مهارت‌آموزی گواهینامه معتبر از سوی فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت مقدس سربازی تدوین شده است.

 

وی با بیان اینکه کارکنان وظیفه می‌توانند پس از اخذ مدرک از وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: با مساعدت قرارگاه مهارت آموزی در مرکز و همکاری ارگان‌های همسو کارگاه مهارت‌آموزی سربازان در استان تجهیز و کارکنان وظیفه در رشته‌های مکانیکی، جوشکاری، آشپزی، خبازی، برق‌کشی و دیگر رشته‌های فنی آموزش می‌بینند.

 

معاون تربیت و آموزش انتظامی استان در پایان گفت: در صدد هستیم تا بتوانیم با همکاری سایر ارگان‌های برون سازمانی مهارت‌های بیشتری به کارکنان وظیفه آموزش داده شود و سربازان علاوه بر یادگیری مهارت شغلی خاطره خوبی از دوره خدمت سربازی داشته باشند.

 

طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه توسط پلیس استان و با همکاری ادارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای، جمعیت هلال احمر، فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می‌شود.

 

 

شناسه خبر 74861