شناسه خبر:74865
1402/7/29 13:49:38

استاندار ایلام گفت: 18 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مسیل‌های ایلام برآورد شده است.

حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: از این مبلغ 50 درصد توسط وزارت نیرو و 50 درصد هم از سوی سازمان برنامه و بودجه طی سه سال تأمین اعتبار خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در این مدت سه ساله باید شهرداری نسبت به بهسازی، لایروبی و ترمیم مسیل‌های سطح شهر اقدام کند.

 

استاندار ایلام اضافه کرد: ادارات در همه نقاط استان باید در مدت یک ماه نسبت به زیباسازی نمای ساختمان‌های اداری و ایجاد فضای سبز در این اماکن اقدام کنند و تعلل و اهمال کاری در این زمینه از هیچ اداره‌ای پذیرفته نیست و فرمانداران هم باید در شهرستان‌ها در این خصوص نظارت کنند.

 

بهرام‌نیا افزود: مدیران در کنار مسئولیت‌ها و مأموریت‌های کاری خود باید شاخص‌هایی دیگر چون زیباسازی سیما و منظر نمای ظاهری ادارات، مبلمان و زیباسازی فضای شهری، جمع‌آوری تابلوهای قدیمی سردر ادارات و جایگزینی آن‌ها با تابلوهای جدید، بازسازی دیوارهای ادارات با نماکاری یا نقاشی و تصویرسازی، پاکسازی فضای پیرامون ادارات و جمع‌آوری پسماندها را مد نظر داشته باشند.

 

وی نسبت به پاکسازی و جمع‌آوری پسماندهای خشک در حاشیه جاده‌ها تأکید و بیان کرد: به خاطر ایجاد چشم اندازهای نازیبا در حاشیه شهرها به علت وجود پسماند و نخاله‌های ساختمانی، باید این پسماند و نخاله‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه پاکسازی، جمع‌آوری و در محلی مشخص دفن یا دپو شود.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه وجود نخاله و پسماند در حاشیه شهرها بهداشت و سلامت محیط زیست و مردم را به مخاطره می‌اندازد، گفت: باید شهرداری و دیگر ادارات مرتبط از ریختن پسماندها و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌ها جلوگیری و افراد متخلف را به مراجع قانونی معرفی کنند.

 

بهرام‌نیا افزود: اگر بارش‌ها در سال آبی جدید (اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) زیاد نباشد، مشکلی در زمینه تشکیل سیلاب بروز نخواهد کرد اما با این وجود باید همه ادارات مرتبط نظیر شهرداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امور آب و دیگر ادارات در آمادگی کامل باشند.

 

وی بر نظارت میدانی مستمر توسط دستگاه‌های مربوطه ازجمله شهرداری‌ها برای جلوگیری از ریختن پسماندها و نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر یا حاشیه جاده‌ها تأکید کرد و از فرمانداران 12گانه استان خواست به طور جدی در خصوص لایروبی مسیل‌ها و جلوگیری از ریختن پسماندها و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهرها اقدام کنند.

 

استاندار ایلام اظهار کرد: ایلام در طول سال به‌ویژه ایام اربعین محل تردد زائران و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است و بنابراین باید همه ورودی و خروجی و داخل شهرهای استان پاکیزه و عاری از هرگونه زباله و نخاله باشد.

 

بهرام‌نیا افزود: همچنین باید یک بانک اطلاعاتی در خصوص تعداد و نوع ماشین‌آلات جاده‌سازی استان در بخش‌های دولتی و خصوصی برای مواقع بروز بحران احصا شود.

 

وی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خواست نسبت به بررسی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و تشدید احداث طرح‌های مختلف آبخیزداری در بالادست این نقاط مستعد سیلاب اقدام و در این راستا برای جدب اعتبارات ملی و استانی رایزنی کند.

 

 

شناسه خبر 74865