شناسه خبر:74890
1402/7/30 09:37:40

فرماندار کامیاران گفت: سد امیدآباد که از سالیان گذشته نیمه‌تمام مانده اکنون آماده آبگیری است.

کیانوش ثقفی‌نیا صبح چهارشنبه در بازدید از سد امیرآباد که از سالیان گذشته نیمه‌تمام مانده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی نامناسب، به همت جهادگران تلاشگر، این سد که جزو طرح‌های اولویت‌دار است پس از تزریق اعتبارات مناسب آماده بهره‌برداری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال اعتبارات خوبی برای اتمام پروژه‌های آبرسانی استان اختصاص داده شد، گفت: در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان، آبگیری کامل این سد اجرایی خواهد شد.

 

فرماندار کامیاران افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مدیریتی استان با تمام توان در راستای تحقق مطالبات مردمی و بهره‌برداری از پروژه‌های استان، تلاش می‌شود.

 

ثقفی‌نیا خاطرنشان کرد: سد امیرآباد در کنار سایر پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مالی نتوانست رنگ بهره‌برداری و آبگیری را به خود ببیند که خوشبختانه با نگاه مثبت دولت، این دغدغه چندین ساله برطرف و به زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

 

اجرای سد امیرآباد (رمشت) از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران از سال 1390 آغاز شده، اما بعد از گذشت 12 سال هنوز به اتمام نرسیده است. تاج این سد به ارتفاع 30 متر و از جنس همگن است که پس از آبگیری حدود 11 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب را پشت خود ذخیره می‌کند.

 

این سد که بعد از دو سد گاوشان و زیویه سومین سد احداثی در شهرستان کامیاران است، پس از آبگیری به حدود یک‌هزار و 150 هکتار از اراضی پایاب خود را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

 

شناسه خبر 74890