شناسه خبر:74897
1402/7/30 09:50:53

استاندار مرکزی گفت: تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان برای پشتیبانی از اردوهای راهیان نور بکارگیری شود.

فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی اردوهای راهیان نور استان مرکزی، افزود: ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان اولویت فرهنگی برای پشتیبانی از اردوهای راهیان نور باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور فرصت مناسب برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با جوانان بوده و نیاز است تجهیزات مورد نیاز این اردوها برای بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها تهیه شود.

 

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: به اردوهای راهیان نور نباید به عنوان کار رفع تکلیفی نگاه شود.

 

مخلص الائمه با یادآوری حضور نیروهای انقلابی در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان مرکزی گفت: از این ظرفیت باید برای برگزاری اردوهای راهیان نور بیشتر استفاده شود.

 

وی افزود: عقب افتادگی‌هایی در استان مرکزی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به حاکمیت نیروهای غیر بومی بوده و اکنون با حضور مدیران بومی و دغدغه مند این مشکل برطرف شده‌ است.

 

استاندار مرکزی با یاد آوری بهره‌برداری از پل سنجان اراک گفت: 28 درصد پیشرفت فیزیکی این پل در مدت چند سال انجام شد و 72 درصد آن در مدت 11 ماه در دولت سیزدهم انجام و به بهره برداری رسید.

 

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: نیاز است سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نسبت به شناسایی و آزاد سازی ظرفیت و ردیف بودجه‌ای و اختصاص آن به بسیج برای برگزاری اردوهای راهیان نور اقدام کند.

 

وی افزود: فرمانداران محور برگزاری اردوهای راهیان نور در شهرستان‌ها هستند و استانداری مرکزی وظیفه راهبری این اردوها را برعهده دارد.

 

استاندار مرکزی یادآور شد: تعدادی از دانش‌آموزان و مخاطبان اردوهای راهیان نور تحت حمایت سازمان‌های حمایتی قرار دارند که نیاز است هزینه این افراد توسط دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست با یادآوری بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: با این عمل غیرانسانی اسرائیل تعداد زیادی از مجروحان حملات روزهای گذشته که در بیمارستان بستری بودند به خاک و خون کشیده شدند.

 

بهنام نظری افزود: مردم این استان با حضور در راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

 

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل با اقدامات حماس زخم خورده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب این زخم تا نابودی رژیم صهیونیستی قابل التیام نیست.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: صحنه بین‌المللی و ملی امروزه به نفع اسلام بوده و همه صحنه‌ها باید با هم دیده شود زیرا شهادت در راه خداوند آخرش آزادی جبهه حق است.

 

سردا محسن کریمی افزود: جبهه مقاومت امروز با گذشت زمان قوی تر شده و حماس توانسته از زیرساخت‌های اسرائیل عبور کند.

 

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل در گذشته پنج کشور را زمین گیر کرده بود ولی امروز در برابر 2 سه هزار رزمنده کم آورده است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی یادرآور شد: امروز حماس با کمترین تجهیزات اسرائیل را به زانو در آورده است.

 

سردار کریمی افزود: حماس یک اداره نیست بلکه یک جریان انقلابی است و در بین مردم توزیع شده‌ است و به زانو در آوردن حماس نشان از نادانی دشمنان است.

 

وی ادامه داد: اسرائیل امروز از نظر نظامی شکست خورده، زیرا این رژیم چهار مولفه قدرت از جمله امنیت داخلی با گنبد آهنی که ایجاد کرده، ارتش که امروز به هم ریخته و قدرت جاسوسی این کشور است که توسط حماس دور زده شده‌ است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: ایجاد صحنه‌های خشن توسط رژیم اسرائیل، نشان از شکست 100 درصدی دشمن‌است.

 

سردار کریمی افزود: ملت ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی مردمی هستند که راه رسم ایثار و مقاومت را به مردم جهان آموخته‌اند.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دشمن در زمان دفاع مقدس بسیاری از مردم بی سرپرست و بی سرپناه را به خاک و خون کشید و امروز وعده شهدا محقق شد.

 

سردار گریمی افزود: آزادی قدس نیز از وعده‌های رزمندگان اسلام بوده و این وعده نیز در حال محقق شدن‌ است.

 

وی اظهار کرد: ملت ایران اسلامی همواره پشتیبانی خود را از ملت فلسطین اعلام کرده و تا آخر در این زمینه ایستاده‌ است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: امروز همه مکلف هستند که در مسیر محور مقاومت هرچه که دارند را ارایه کنند.

 

سردار کریمی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در حوزه اردوهای پیشرفت و راهیان نور برای بهره گیری از ظرفیت‌های دفاع مقدس و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نسل جوان تاکیدات ویژه دارند.

 

سردار کریمی افزود: استان مرکزی به رغم تمامی محدودیت‌ها، سال گذشته در حوزه راهیان نور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

 

وی ادامه داد: هم افزایی خوبی بین دستگاه‌ها و صنایع استان مرکزی در حوزه اردوهای راهیان نور ایجاد شده که بابد سهم خود را در این حوزه انجام دهند.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: امید است امسال نیز از نظر تعداد و کیفیت برگزاری اردوهای راهیان نور اقدامات بیشتری انجام شود و همچنان رتبه نخست را در این زمینه کسب کنیم.

 

سردار کریمی افزود: امروزه ضرورت توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه بیش از پیش احساس می‌شود و ضرورت جهاد تبیین نیز برهمگان مشخص شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: امروزه ما با نسل جوان مواجه هستیم که تنها در اردوهای راهیان نور می‌شود با آنان صحبت کرد و بابد این فضا برای حضور آنان فراهم شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 11 هزار و 500 نفر سال گدشته از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که 10 هزار نفر آنان اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و بقیه سایر اقشار بوده‌است.

 

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال 15 هزار نفر از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور اعزام شود.

 

وی ادامه داد: استان مرکزی با دارابودن سه اردوگاه در شهرستان‌های اندیمشک، خرمشهر و اهواز از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه راهیان نور برخوردار است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: 60 هزار نفر روز باید برای شام و نهار افرادی که از این استان به اردوهای راهیان برنامه ریزی و تدارک دیده شود.

 

سرهنگ گودرزی افزود: 300 میلیارد ریال منابع مالی برای اعزام این افراد به اردوهای راهیان نور در سال جاری نیاز است که 50 درصد این منابع مالی برای حمل و نقل و 50 درصد برای خوراک هزینه می‌شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در راستای رسیدگی بیشتر به افراد در اردوهای راهیان نور، امسال کاروان‌ها برای اعزام به این اردوها به 300 نفر کاهش یافته‌ است.

 

 

شناسه خبر 74897