شناسه خبر:74902
1402/7/30 12:53:00

شهردار همدان ابراز کرد: دانشگاه‌ها باید با مسائل و واقعیت‌های مدیریت شهری آشنا شوند تا بتوانند خروجی مناسب داشته باشند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در همایش مدیریت شهری و دانشگاه اثرگذار که با حضور ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر همدان، برخی از مدیران شهری، کارشناسان و شهرداری‌های استان در محل تالار قرآن همدان برگزار شد، برگزاری این همایش توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان را مهم دانست و تصریح کرد: واقعیت این است که به‌دلیل درگیری اجرایی بالایی که شهرداری‌ها دارند، مدیران شهری آنچنان که باید، فراغت بال مناسبی برای ورود به حوزه اندیشه‌ای ندارند و لازم است در حوزه اندیشه‌ای، مناسبات علمی خوبی با مراکز علمی و دانشگاهی داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر مسئله‌یابی توسط دانشگاه‌ها، افزود: شهرداری همدان از سال‌های قبل اقدامات خوبی را در راستای سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها برای افزایش هماهنگی‌ها و کاهش هزینه‌ها، بر مبنای رویکردهای علمی، انجام داده است.

 

این مقام ارشد مدیریت شهری خواستار تقویت مناسبات علمی بین شهرداری همدان و دانشگاه‌ها شد و عنوان کرد: خوشبختانه در موضوعات مختلف عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی و چشم‌انداز 20 ساله شهر همدان، اقدامات خوبی توسط دانشگاه بوعلی‌سینا همدان انجام شده و تلاش داریم از علم دانشمندان سطح شهر و سایر مراکز علمی بهره بگیریم که قطعاً منشأ خیر برای شهر و شهروندان خواهد بود.

 

حسینی در ادامه بر تغییر نگرش نسبت به شهرداری‌ها در سطح کلان تأکید و اظهار کرد: متأسفانه جایگاه شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه تضعیف شده است و متولی خاصی ندارد، درحالی که می‌توان از توان و ظرفیت شهرداری‌ها برای افزایش رضایتمندی و اعتمادآفرینی بهره گرفت.

 

شهردار همدان افزود: دانشگاه‌ها باید با چالش‌ها، مشکلات و گره‌های موجود در شهرداری‌ها آشنا شوند؛ در غیر این صورت نتیجه مناسب حاصل نخواهد شد.

 

حسینی به نوع تصمیم‌گیری در شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: نوع تصمیم‌گیری حاکم بر شهرداری‌ها بین خردگرایی محدود و آنارشیسم سازمان‌یافته است و این موضوع موجب ایجاد مشکلات مختلف و ناهماهنگی در مدیریت شهری شده است.

 

وی با بیان اینکه نوع نگاه دانشگاه‌ها به شهرداری‌ها آرمان‌گرایانه است، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید با واقعیت‌ها و مشکلات شهرداری‌ها به‌ویژه مباحث مالی و ایجاد درآمدهای پایدار آشنا شوند و آن را مورد توجه قرار دهند. ‌

 

حسینی خواستار توجه هرچه بیشتر به تعامل مدیریت شهری و دانشگاه‌ها شد و افزود: حاکمیت علمی موجب پرهیز از سلیقه‌گرایی مدیران می‌شود و باید این نگاه تقویت شود.

 

 

شناسه خبر 74902