شناسه خبر:74915
1402/7/30 13:04:43

سپهرغرب-گروه خبررئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت: 118 هکتار از اراضی شهری با حمایت قاطع شورای ششم و شهرداری به مسکن ملی اختصاص یافت.

سعید حاجی‌بابایی روز شنبه اظهار کرد: الحاق و تفکیک این مساحت از اراضی مربوط به شهرداری در دستور کار فوری شورا و مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی شورای اسلامی شهر همدان در دوره ششم و شهرداری کمک به دولت در تأمین زمین به‌منظور ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن است.

حاجی‌بابایی الحاق اراضی دولتی یا عمومی را یکی از راهکارهای تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ملی برشمرد و افزود: در این راستا توافقنامه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی همدان تهیه و تنظیم شده و مراحل اداری و تهیه طرح تفصیلی برای این اراضی در دستور اقدام است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با نظر مثبت استاندار همدان این مسئله با جدیت و قید فوریت درحال پیگیری است که امیدواریم با همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی متولی در این زمینه، طرح هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد تا شاهد اجرای این طرح ملی در همدان باشیم.

شهریورماه امسال هم‌زمان با افتتاح بیش از 100 هزار واحد مسکونی در کشور که سهم همدان در آن بیش از هفت هزار واحد بود، رتبه این استان در زمینه افتتاح و تحویل مسکن به مردم در بین سه استان برتر کشور اعلام شد.

 

شناسه خبر 74915