شناسه خبر:74921
1402/7/30 13:08:52

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه امیدواریم مشکل کمبود معلم همدان در این هفته حل شود، گفت: طبق قولی که داده‌اند، اگر 600 معلم جدید این هفته اضافه شود، دیگر کمبودی نخواهیم داشت.

رضا زارعی درخصوص مشکل کمبود معلم در همدان اظهار کرد: در نواحی یک و دو آموزش‌وپرورش همدان و خیلی از شهرستان‌ها، مشکل کمبود معلم در پایه ابتدایی تا 99 درصد حل شده است.

وی با بیان اینکه کمبود معلم در مقطع متوسطه اول و دوم در این هفته جبران می‌شود و از دبیرانی که آزمون داده بودند معرفی خواهند شد، گفت: با فراهم شدن این امکان، دیگر کمبود معلم نخواهیم داشت.

سرپرست آموزش‌وپرورش استان همدان بیان کرد: اگر مثل بار اولی که در جذب ریزش داشتیم، این‌بار ریزشی نباشد، در این هفته تقریباً 600 نفر به تعداد معلمان استان اضافه می‌شوند و کمبودها رفع خواهد شد‌.

وی با تأکید بر اینکه طبق قول داده‌شده برای جذب معلم در این هفته دیگر مشکل کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت، عنوان کرد: در متوسطه اول و دوم کمبود معلم به شکل لکه‌ای بوده و ممکن است برای برخی دروس معلم نباشد و دانش‌آموزان در طول هفته چند ساعت بدون معلم باشند؛ این به آن معنا نیست که معلم ندارند.

زارعی تأکید کرد: دروس ابتدایی چون یک معلم دارد، ممکن است کلاس‌هایی بدون معلم باشند که سعی کرده‌ایم آن‌ها را به صفر برسانیم و اگر کمبودی هم باشد، در متوسطه اول و دوم است که به دنبال پیگیری حل مشکل هستیم.

 

شناسه خبر 74921