شناسه خبر:74931
1402/7/30 13:29:46

سپهرغرب-گروه جوانی:چالش­‌هایی که می­‌تواند به درگیری منجر شود، ضعف در برقراری ارتباط سالم است. ممکن است خیلی از ما یاد گرفته باشیم در زندگی روزمره اتفاقات ناخوشایند را پنهان کنیم تا زندگیمان حفظ شود.

یک روانشناس و زوج درمانگر گفت: ما چه زمان‌هایی می‌توانیم به زوج درمانگر مراجعه کنیم؛ در تمام مواردی که شما فکر می‌کنید نیاز به کمک و راهنمایی یک فرد متخصص دارید برای بهتر شدن و کسب رضایت بیشتر از زندگی زوجی، بعضی‌ها بر این باورند که حتما باید در رابطه، دچار دعوا و تنش و تعارض شوند تا بتوانند نزد زوج درمانگر بروند، به هیچ وجه اینطور نیست.

سهیلا زنگنه گفت: زوج درمانگر هم به حل تعارضات شما کمک می‌کند و هم برای بالا بردن کیفیت رابطه شما با آموزش مهارت‌های زناشویی شما را در این مسیر همراهی می‌نماید.

وی بیان کرد: از کوچکترین مسئله تا دشوارترین مشکل زوجی خود را می‌توانید با فرد متخصصی که در این زمینه علم و تجربه دارد بدون اینکه قضاوت شوید، در یک محیط کاملا امن وبا رعایت کامل اصل رازداری در میان بگذارید.

این زوج درمانگر در ادامه تصریح کرد: زوج درمانی بر روابط زوجین تاثیر می‌گذارد؛ همانطور که هر موجود زنده‌ای، دچار آسیب، بیماری یا فرسودگی می‌شود، رابطه زوجی که از دیدگاه ما یک "موجود زنده " می‌باشد، گاهی نیاز به تجویز دارو‌های تقویتی، گاهی نیازمند درمانی سطحی و کوتاه مدت و زمان‌هایی فقط یک درمان عمیق و جراحی به این موجود زنده (رابطه) کمک کننده خواهد بود. (با در نظر گرفتن استثناعات، آنجا که یک یا هر دو نفر از اختلال شخصیت رنج می‌برند، ایتدا به درمانگر فردی ارجاع داده خواهند شد).

وی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد زوجینی که پیش از ازدواج، در جلسات مشاوره شرکت کرده اند و زوجینی که برای حل تعارضات خود، از علم زوج درمانی یاری گرفته اند، ٨٠ درصد رضایتمندتر و خشنودتر از دیگر زوجین می‌باشند.

 

شناسه خبر 74931