شناسه خبر:74936
1402/7/30 13:39:36

سپهرغرب-گروه جوانی:هر وقت که شما با نوجوانان و جوانان به گرمی وبا محبت رفتار کنید باعث می‌شود که سلامت روان نوجوانان و جوانان تضمین شود و اعتماد به نفس و مهارتهای اجتماعی را افزایش می‌دهد.

یک رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی گفت: سبک زندگی نسل‌ها به‌خاطر زمان‌بندی زندگی فرهنگی و اجتماعی متفاوت می‌باشد. والدین مخصوصاً در عصر حاضر با فرزندان خود، اختلاف سبک زندگی و تفکر دارند. ورود فضای مجازی به زندگی نوجوانان و جوانان، بازی‌های رایانه‌ای و سایت‌های مجازی؛ باعث گردیده که دیدگاه‌های فرزندان با والدین خود تفاوت بسیاری داشته باشند.
مجید ابهری گفت: بعضی از والدین تلاش نکردند که فضای مجازی را شناخته و به آن احاطه پیدا کنند. فرزندان وارد سایت‌های بی در و دروازه شده و بازی‌های رایانه‌ای در کنار سایت‌ها، آن‌ها را به دنیایی از اطلاعات غلط و ناهنجار می‌برد. همین تفاوت دیدگاه‌ها در فضای مجازی باعث گردیده فرزندان دچار اختلافات فکری شده و به سوی بعضی ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها کشیده شوند. بسیاری از مشکلات، تفاوت نسلی میان والدین و فرزندان می‌باشد؛ نسل‌هایی که بسیار بیشتر از گذشته، دلیل تغییرات اجتماعی و رشد تکنولوژی‌های از یکدیگر فاصله گرفته‌اند. این تفاوت ارزش‌ها میان فرزندان و والدین، موجب شده خانواده‌ها در معرض چالش‌های جدی قرار گیرند.
 
 

شناسه خبر 74936