شناسه خبر:74953
1402/8/1 13:53:05

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از جوجه‌ریزی حدود سه میلیون قطعه‌ای در ماه اخیر خبر داد و گفت: این رقم حاکی از تحقق 97 درصدی تعهد استان نسبت به تولید مرغ و نشانگر رتبه دوم استان در جوجه‌ریزی است.

رضا بهراملو روز یکشنبه در چلهمین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان همدان ابراز کرد: آمار جوجه‌ریزی مهرماه حدود سه میلیون قطعه بوده که بیانگر تعهد به تولید گوشت سفید در استان همدان است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولید و کنترل نرخ است به‌نحوی که کنترل قیمت با رشد تولید محقق شود، افزود: روزانه بین 110 تا 170 تُن مرغ گرم در استان توزیع می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه در ماه‌های اخیر جوجه‌ریزی با رشد صورت گرفته است، ادامه داد: این مهم با همراهی مرغداران انجام شده که بعضاً از متوسط کشوری نیز بالاتر بوده است.

 

وی در بخش تولید گوشت قرمز خاطرنشان کرد: نیمه نخست سال جاری 113 هزار و 570 رأس دام سبک و سنگین و 12 هزار و 615 تُن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

 

بهراملو با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز در استان 10 کیلوگرم است، گفت: قیمت گوشت قرمز تابعی از قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های جاری بوده؛ اگرچه قیمت گوشت قرمز نسبتاً ثابت و بازار تحت کنترل است.

 

 

شناسه خبر 74953