شناسه خبر:74973
1402/8/1 14:10:58

سپهرغرب - گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: 710 میلیارد ریال اعتبار برای افزایش ظرفیت یا احیای واحد‌های تولیدی راکد استان اختصاص یافت.

شهریار عباسی در آیین افتتاح کارخانه سیم و کابل افشان شهرستان ملکشاهی گفت: در راستای تقویت فعالیت‌های اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی، دولت اقدام به ایجاد ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه این واحدها نموده است.
وی با اشاره به اختصاص مبلغ 710 میلیارد ریال برای احیای واحدهای راکد و یا افزایش ظرفیت آن‌ها در سال جاری در سامانه احیای نهاد ریاست جمهوری، اظهار کرد: مؤلفه‌های بهره‌مندی از تسهیلات مذکور، راه‌اندازی و احیای مجدد واحدهای راکد و غیرفعال و نیز افزایش ظرفیت تولید و اشتغال‌زایی واحدهای فعال می‌باشد.
 
وی بازار مصرف محصولات تولیدی استان را مناسب دانست و گفت: علاوه بر تأمین بازار داخلی، مرز مهران نیز ظرفیت مناسبی برای صادرات کالاهای تولیدی مازاد است، که این مهم رونق صادرات را نیز به‌دنبال خواهد داشت.
 
محمد‌رحیمی؛ مدیرکل صمت استان نیز در این آیین با اشاره به اینکه واحد سیم و کابل کیان افشان ملکشاهی، پس از یک وقفه 10 تا 12 ساله و در قالب نهضت احیا، به چرخه تولید بازگشته است، گفت: این کارخانه با تولید سالانه 9500 تن انواع سیم و کابل برق، در زمینی به مساحت 5600 متر مربع و با سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیارد ریال، زمینه اشتغال 21 نفر را در فاز نخست، در شهرستان ملکشاهی فراهم ساخته است.
 
در ادامه سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، به شهرستان ملکشاهی، که با همراهی مدیرکل صمت استان و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌ها و همراهی فرماندار این شهرستان صورت پذیرفت، از چند واحد تولیدی دیگر نیز بازدید و مسائل و مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
 
 

شناسه خبر 74973