شناسه خبر:74975
1402/8/1 14:14:27

سپهرغرب-گروه خبر:معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صمت کردستان گفت: از 22 مهرماه سال جاری تاکنون طی بازرسی‌های انجام گرفته در مجموع چهار میلیارد و 510 میلیون ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیرصنفی در کردستان صادر شده است.

فرزاد سردارزاده اظهار کرد: از 22 مهرماه سال جاری تاکنون 413 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان صورت گرفته است.
وی گفت: طی این بازرسی‌ها در مجموع چهار میلیارد و 510 میلیون ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیرصنفی در کردستان صادر شده است.
 
معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صمت کردستان افزود: با تلاش بازرسان این سازمان در بازرسی‌های به‌عمل آمده از واحدهای صنفی و غیرصنفی 52 مورد تخلف کشف شده است.
 
سردارزاده بیان کرد: در این رابطه 45 فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیرصنفی تشکیل شده است.
 
وی با اشاره به اینکه عمده این تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت بوده، یادآور شد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان 36 مورد گزارش مردمی درج شده و در رسیدگی به آن‌ها سه مورد تخلف احراز که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و...، واحدهای متخلف صنفی را با شماره‌های تلفن 124 و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.
 
 

شناسه خبر 74975