شناسه خبر:74989
1402/8/2 12:02:26

دادستان همدان گفت: در مورد سرقت نیاز به شاکی خصوصی نیست و با جدیت با سارق و مالخر برخورد شده و آن‌ها بازداشت می‌شوند.

به گزارش روز دوشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، «حسن خانجانی‌موقر» در جلسه تعامل قضائی- انتظامی همدان با بیان اینکه به‌هیچ‌وجه نباید در موضوع سرقت گذشت داشته باشیم، افزود: سارقان بدانند از هیچ‌گونه ارفاقات قانونی برخوردار نمی‌شوند.

 

وی ادامه داد: همکاری تنگاتنگ فراجا و دستگاه قضائی زمینه‌ساز استقرار امنیت و آرامش در سطح استان می‌شود.

 

دادستان همدان بر ضرورت عملیاتی شدن پلیس اجرای احکام در دادسرا تأکید و خاطرنشان کرد: با افزوده شدن کلانتری 21 به دیگر کلانتری‌ها، امیدواریم فراجا بتواند خدمات مؤثرتر و سریع‌تری به مردم ارائه دهد.

 

خانجانی‌موقر عنوان کرد: نیروهای فراجا چه در سطح پلیس‌های تخصصی و چه در سطح کلانتری و پاسگاه‌ها با اقتدار و جدیت در عمل خود، جرأت ارتکاب فعل خلاف را از مجرم بگیرند و اجازه اخلال در نظم عمومی را به هیچ مجرمی ندهند؛ به‌ویژه درباره برخورد قاطعانه با قمه‌کشی اراذل و اوباش در صحنه اجازه قدرت‌نمایی به آنان ندهند و از تمام امکانات قانونی برای زمین‌گیر کردن این مجرمان بهره بگیرند.

 

وی گفت: خودروی غیر مقصر در تصادفات درصورتی که راننده مقصر اعتراضی به کروکی ندارد، نباید به پارکینگ برده شود.

 

این مقام مسئول قضائی مشروبات الکلی را تهدیدی جدی از حیث فرهنگی و اجتماعی برای جامعه دانست و افزود: در این زمینه طرح‌های عملیاتی باید برنامه‌ریزی شود و دستگاه قضائی آماده برخورد با متخلفان در تعامل تمام‌وکمال با نیروی انتظامی است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه تعامل میدانی و پاسخگویی مجموعه قضائی استان در لحظه مثال‌زدنی و قابل قدردانی است، گفت: رفتن به سمت هوشمندسازی پلیس نیاز به اقدامات زیربنایی دارد و در این زمینه تجهیزات لازم تاحدودی تهیه شده و بخش قابل توجهی از وظایف محوله در همکاری با دستگاه قضائی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 

سردار سلمان امیری با اشاره به اینکه جلب و دستگیری محکومان متواری سبب اعتماد بیش از پیش مردم به فراجا و دستگاه قضائی می‌شود، افزود: با انجام طرح مشاوره در کلانتری‌ها، حدود 70 درصد پرونده‌ها منتج به نتیجه شده است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: با اقدامات انجام‌شده روند سرقت در یک ماه اخیر در استان نزولی بوده و با کاهش 14 درصدی روبه‌رو بودیم.

 

در این مراسم از کلانتری‌های برتر همدان و پلیس تخصصی استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل شد.

 

 

شناسه خبر 74989