شناسه خبر:75002
1402/8/2 12:13:53

سپهرغرب - گروه سیاسی:نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر نشستی درباره فلسطین بدون حضور گروه‌های فلسطینی و نمایندگان جبهه مقاومت محکوم به شکست است.

ابراهیم عزیزی با اشاره به بی‌نتیجه ماندن اجلاس صلح قاهره درباره موضوع فلسطین، اظهار کرد: هر نشستی درباره فلسطین باید با حضور نمایندگان حقیقی مردم فلسطین برگزار شود.
وی تاکید کرد: اگر در نشستی با موضوع فلسطین خود فلسطینی‌ها حضور نداشته باشند، آن نشست محکوم به شکست است، کما اینکه اجلاس صلح قاهره هم شکست خورد که مهم‌ترین دلیلش آن است که طرف‌های اصلی که رزمندگان و نمایندگان واقعی مردم فلسطین بودند، در این اجلاس حضور نداشتند.
 
عزیزی ادامه داد: در مقابل، برخی از کشورها که هیچ درکی از مشکلات فلسطین نداشتند و نتوانستند سختی‌ها، مشکلات و گرفتاری‌های مردم فلسطین را درک کنند، در این اجلاس حضور یافتند و در نهایت هم نتوانستند به نتیجه‌ای درباره موضوع فلسطین دست پیدا کنند.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر اقدامی در رابطه به فلسطین که طرف‌های واقعی و حقیقی درگیر در موضوع در آن حضور نداشته باشند، دغدغه‌های آنان مورد توجه قرار نگیرد و نمایندگان جبهه مقاومت در آن حضور نداشته باشند، نه خاصیتی دارد و نه دستاوردی خواهد داشت و نشست قاهره هم به همین سرنوشت دچار شد و بدون خاصیت و دستاوردی خاص به پایان رسید و حتی در این نشست به توافقی هم دست نیافتند.
 
 

شناسه خبر 75002