شناسه خبر:75051
1402/8/3 11:51:55

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه این کلانشهر اکنون تنها یک بیمارستان عمومی برای ارائه خدمات درمانی به مردم دارد، گفت: باتوجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری این شهر باید بیمارستان 540 تختخوابی نیز در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات به شهروندان به بهره برداری برسد.

صادق کریمی عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: تنها بیمارستان عمومی کلانشهر کرمانشاه مرکز درمانی آموزشی امام رضا علیه السلام با حدود یک هزار تخت است که نیاز به بیمارستان عمومی دیگری در این شهر داریم.

 

وی به تشریح وضعیت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ساخت این بیمارستان که از چند سال گذشته آغاز شده به دلیل کمبود اعتبارات روند کندی دارد و پیشرفت فیزیکی آن حدود 10 تا 15 درصد است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه هزینه هم اینک ساخت هر متر بیمارستان را حدود 600 میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: با منابع دولتی نمی توانیم این بیمارستان را به بهره برداری برسانیم از این رو نیازمند منابع جدیدی مانند استفاده از ظرفیت تهاتر و مولد سازی هستیم.

 

کریمی با بیان اینکه یکی از نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به دنبال جذب منابعی برای تکمیل این طرح است، اظهار کرد: ساخت این‌ بیمارستان یکی از مطالبات عمومی مردم است و امیدواریم دولت از محل منابع در اختیار به بهره برداری این طرح کلان کمک کند.

 

وی به مطالبات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نزد بیمه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت مطالبات خود را بروز پرداخت می‌کند و مشکلی با این بیمه نداریم اما تامین اجتماعی در این ارتباط تاخیر دارد به طوریکه مطالبات یکساله دانشگاه که حدود سه هزار میلیارد ریال بوده هنوز پرداخت نکرده است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با قدردانی از توجه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان استان، گفت: در یک سال اخیر به اندازه سه سال گذشته اعتبارات عمرانی به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

 

به گفته کریمی، از محل این اعتبارات 26 طرح حوزه بهداشت و درمان استان اکنون آماده افتتاح است.

 

وی همچنین از تلاش خبرنگاران و رسانه‌های استان در انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: ما از انتقادات رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و آن را سازنده می‌دانیم.

 

 

شناسه خبر 75051