شناسه خبر:75064
1402/8/3 12:22:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار رزن از کسب رتبه نخست استان در زمینه جهاد تبیین در سطح مدارس توسط این شهرستان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان رزن، علی‌اصغر غفاری‌آثار در جلسه شورای قرآن شهرستان رزن گفت: در سطح مدارس شهرستان رزن کلاس‌های بصیرتی، عقیدتی، تربیتی، آموزشی، جهاد تبیین و غیره برای دانش‌آموزان برگزار شده و درحال برگزاری است که در همین رابطه شهرستان ما رتبه یک استان را در زمینه جهاد تبیین در سطح مدارس کسب کرده است.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: زیربنا و زیرساخت تمامی امور فرهنگی، آموزش‌وپرورش بوده و اگر می‌خواهیم شهرستان ویژه‌ای داشته باشیم، باید برای اجرای سند راهبردی قرآنی ابلاغ‌شده را نیز از آموزش‌وپرورش و از مدارس شروع کنیم.

وی با اشاره به بحث اعتبار برای اجرای این سند، گفت: همه ادارات و دستگاه‌ها دارای اعتبارات فرهنگی هستند و تخصیص اعتبار از محل اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها توسط مدیران‌ کل به ادارات خود در شهرستان‌ها، از نقش مؤثری در تأمین اعتبار این سند برخوردار خواهد بود؛ ضمن اینکه در این رابطه از ظرفیت خیران نیز نباید غافل ماند.

امام‌جمعه رزن هم افزود: جلسه شورای قرآنی رزن می‌تواند زمینه مناسبی برای فراهم کردن مقدمات اجرایی شدن سند قرآنی و به‌ویژه فعالیت‌های هرچه بهتر در این ارتباط در سطح شهرستان باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر منصوری تصریح کرد: اگر جامعه اسلامی ایده‌آل می‌خواهیم و خواستار رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هستیم، عمل به تعالیم دینی بهترین راهکار ممکن در این مسیر خواهد بود.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان همدان نیز در این جلسه گفت: با توجه به استقبال استان‌های مختلف، سند راهبردی قرآنی تدوین‌شده استان همدان را به شورای انقلاب فرهنگی کشور ارائه دادیم و این سند پنج‌ساله 58 صفحه‌ای، به 31 استان سطح کشور ابلاغ شده است.

جواد سعیدی اظهار کرد: در استان همدان نیز سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی تدوین‌شده به دستگاه‌های مختلف ابلاغ و وظایف هریک از دستگاه‌ها به تفکیک مشخص شده و ذیل شورای فرهنگی لازم‌الاجرا است.

وی با بیان اینکه سند مذکور شامل سه محور آموزش‌های عمومی، تبلیغ و ترویج، پژوهش و آموزش عالی بوده که براساس آن قرار است آموزش قرآن به همه قشرهای جامعه در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: درحال حاضر پیگیر هستیم که آیا این سند به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده یا خیر؟ ضمن اینکه برای اجرای این سند نیاز به اعتبار بوده که در این رابطه تنها به ادارات اکتفا نکرده‌ایم و پیگیریم برای تأمین بخشی از اعتبار برگزاری جلساتی با خیران داشته باشیم و نیز از سایر محل‌ها اعتباراتی را جذب کنیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: از تشکل‌های مردمی و خودجوش، خانه‌های قرآنی و مسئولان انتظار است که به این سند عمل کنند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان رزن هم از برگزاری 156 یادواره شهدا در سطح مدارس شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: در سال‌ جاری بیش از دو هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان رزنی به باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان اعزام شده‌اند.

پرویز علی بنده‌لو مطرح کرد: معدل شهرستان رزن به‌لحاظ آموزشی 2.5 نمره از کشور بالاتر بوده؛ ضمن اینکه درصد قبولی در امتحانات نهایی دانش‌آموزان آن نیز در سال‌ جاری 13 درصد از کشور بالاتر بوده است.

گفتنی است؛ در 6 ماهه نخست سال جاری 23 نفر از قبول‌شدگان دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم پس از دریافت گواهی مربیگری اقدام به تکمیل پرونده برای تأسیس خانه قرآن در روستاهای فاقد خانه قرآن کرده‌اند و درحال حاضر 23 خانه قرآن و عترت در شهرستان رزن درحال تأسیس است که عبارت هستند از بقیه‌الله شهر رزن، خاتم‌الانبیاء نظام‌آباد، حضرت مریم سلطان‌آباد، حضرت معصومه شهر رزن، شهید بختیاری گاوسوار، محبین‌الشهداء شهر رزن، اباصالح‌المهدی (عج) حکان، شهید سردار سلیمانی کهریز بغازی، شهید میلاد مصطفوی امتلر، نور ولایت ینگی‌قلعه، الزهرا (س) شهر رزن، شهیدتوکلی شهر رزن، شهیدمحمدی پاکروان‌گستر، الغدیر حسن‌آباد، امام موسی کاظم (ع) سرله، یاسین شهر رزن، نورالهدی قینرجه، سیدالشهداء امیرآباد، شهید اسلام جعفری شهر رزن، حضرت علی‌اصغر (ع) پشت جین.

مجوز پروانه فعالیت 16 خانه قرآن از سوی سازمان دارالقرآن الکریم آماده صدور بوده و پرونده هفت خانه قرآن دیگر نیز درحال پیگیری، تکمیل و بارگذاری در سایت تلاوت است.

تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت این شهرستان مجموعاً به 51 واحد رسید.

شناسه خبر 75064