شناسه خبر:75085
1402/8/4 11:45:01

مدیر امور دام جهاد کشاورزی همدان از احیای واحدهای راکد دامداری استان خبر داد و گفت: 70 درصد واحدهای راکد حوزه امور دام از نبود نقدینگی رنج می‌برند.

عادل بصیری‌ محمدپور صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه امور دام اقداماتی در راستای افزایش تولید صورت گرفته است، اظهار کرد: مهم‌ترین این اقدامات به‌منظور احیا و ارتقابخشی به واحدهای راکد و نیمه‌راکد است.

 

وی افزود: در این بخش مشکلات و موانع واحدهای راکد را پیگیری می‌کنیم و احیای واحدهای نیمه‌فعال در گام نخست بوده و در گام دوم، واحدهای راکد را در دستور کار داریم؛ اگرچه 70 درصد واحدهای راکد حوزه امور دام از نبود نقدینگی رنج می‌برند.

 

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: پروژه‌های افزایش تولید، کاهش تلفات و بهینه‌سازی واحدهای دامداری نیز با قید اولویت در استان درحال اجرا است.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بلوک کامل خوراک دام سبک بر پایه پسماند در قالب جدید در اختیار دامداران قرار گرفته است، اضافه کرد: این خوراک در راستای تأمین نیاز دام و افزایش تولید به دامداران به‌طور یارانه‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

 

بصیری‌ محمدپور با بیان اینکه 71 تُن و 250 کیلوگرم میزان خوراک کاملی است که باید در استان توزیع شود، خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از این میزان در اختیار دامداران قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به توزیع یارانه‌ای این خوراک و استقبال دامداران، گفت: افزایش باروری، کاهش هزینه‌های نهاده‌ها و مکمل غذایی، از مزایای دیگر این خوراک است.

 

مدیر امور دام جهاد کشاورزی همدان تأکید کرد: این خوراک بر پایه پسماندهای میوه و ضایعات کشاورزی زیر نظر اعضای هیئت‌عملی دانشگاه‌ها تولید می‌شود و ارزش غذایی آن به‌واسطه آزمایش‌های مکرر، قابل توجه است.

 

 

شناسه خبر 75085