شناسه خبر:75106
1402/8/4 12:04:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در سفر پیش‌روی رئیس جمهور 300 میلیارد تومان از محل این سفر برای آبفا در نظر گرفته شده که با این اعتبار پروژه‌های نیمه تمام تکمیل می‌شود.

محمد فرهاد اظهار کرد: طبق قانون وظیفه شرکت‌های آبفا استانی، توزیع آب شرب بهداشتی و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب است از زمان تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب تاکنون به‌ویژه در دولت سیزدهم توانسته‌ایم اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هرچند راه زیادی برای رسیدن به شرایط ایده‌آل پیش رو داریم، اما تلاش ما نهایت خدمات‌رسانی به مردم استان است.

 

وی گفت: یک‌هزار و250 میلیارد تومان اعتبار در طول دو سال دولت عملکرد دوساله آبفا کردستان در دولت سیزدهم اختصاص یافته آبفا در این دوساله بوده است.

 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان عنوان کرد: علاوه بر این 850 میلیارد تومان برای خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و 630 میلیارد تومان به ارزش روزهزینه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب سنندج بوده و در مجموع در این دولت دو هزار730 میلیارد تومان در حوزه آب هزینه شده که جهش خوبی محسوب می‌شود.

 

فرهاد در بخش دیگری از این گفتگو پیرامون کیفیت آب شرب در استان هم گفت: حفظ و ارتقای کیفیت آب خط قرمز شرکت آبفای کردستان است.

 

وی افزود: علاوه بر 30 واحد آزمایشگاهی در سطح استان که به طور لحظه‌ای کیفیت آب را رصد می‌کنند دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی نیز به طور مداوم کیفیت و سلامت آب را پایش و نظارت می‌کنند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: بیش از 27 هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای کردستان طی دو سال اخیر با نگاه ویژه دولت سیزدهم هزینه شده است.

 

به گفته این مسئول، احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر دیواندره با هدف بهره‌مندی 51 هزار نفر جمعیت این شهر و 72 روستای مجتمع اوباتو با ظرفیت 250 لیتر در ثانیه و با صرف اعتباری بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد ریال اجرا شد.

 

فرهاد در ادامه با اشاره به اجرای 530 کیلومترعملیات اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب عنوان کرد: اجرای طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج با اعتبار بالغ بر 6 هزار و 300 میلیارد ریال، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قلیان سنندج و تصفیه فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به سد ژاوه و آلودگی‌های زیست‌محیطی با اعتبار 400 میلیارد ریال و با ظرفیت تصفیه 600 مترمکعب در شبانه‌روز از دیگر اقدامات انجام شده در طول دو سال اخیر در سطح استان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و بازسازی ایستگاه پمپاژ آب اضطراری پل شیخ سنندج با هدف بهره‌مندی 300 هزار نفر از آب شرب بهداشتی و پایدار در شرایط اضطراری از سد قشلاق با ظرفیت یک‌هزار و 600 لیتر بر ثانیه و با اعتبار 250 میلیارد ریال، اجرای طرح جهاد آبرسانی به 169 روستای استان با اعتبار پنج هزار و 280 میلیارد ریال طی 30 ماه با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی که در حال حاضر 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در استان است.

 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در ادامه از اختصاص مبلغ 350 میلیارد تومان شامل 100 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به دیواندره، 50 میلیارد تومان برای حفر و تجهیز چند حلقه چاه در استان و 200 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان خبر داد و این امر را موجب ارتقای شاخص‌های استان کردستان در حوزه آب عنوان کرد.

شناسه خبر 75106