شناسه خبر:75158
1402/8/6 12:06:14

سپهرغرب-گروه خبر:استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از پروژه ساخت بیمارستان 550 تختخوابی کرمانشاه، از فعال شدن این پروژه مهم و مجهز درمانی و اتخاذ تصمیماتی برای تسریع در پیشرفت آن خبر داد.

 
 
محمدطیب صحرایی، پس از بازدید و برگزاری نشست بررسی وضعیت پروژه بیمارستان 550 تختخوابی کرمانشاه که با حضور علی نبییان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری طرح‌های بیمارستانی و عمومی و دولتی در محل اجرای این پروژه برگزار شد، عنوان کرد: تامین نیازهای بهداشتی و درمانی جامعه از اولویت‌های اصلی استان است و اجرای پروژه‌های این حوزه با جدیت و شتاب ویژه‌ای دنبال می‌شود.
وی افزود: با توجه به فرسودگی تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، مرکزیت خدماتی و درمانی این شهر در غرب کشور و همچنین ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای گردشگران حوزه سلامت، ساخت این بیمارستان بزرگ و مدرن با 550 تخت در دستور کار قرار گرفته است‌.
 
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه این پروژه بسیار مهم درمانی با یک تاخیر غیر قابل قبول چندین ساله مواجه بوده و به همت دولت مردمی دوباره فعال شده است.
 
وی ادامه داد: در بازدید میدانی از این بیمارستان و نشست کاری پس از آن، تلاش شد راهکارهای عملی برای فعال شدن این پروژه شناسایی شود.
 
صحرایی وجود مشکلات مالی را یکی از دلایل تاخیر این پروژه بزرگ دانست و گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و استانی، اعتبارات لازم برای شتاب گرفتن روند اجرایی این پروژه را فراهم کنیم.
 
وی گفت: دو بیمارستان قدیمی و فرسوده در کرمانشاه وجود دارند که از شرایط خدمات‌رسانی استانداردی برخوردار نیستند.
 
مقام عالی استان افزود: تلاش می‌کنیم از طریق مولدسازی این دو مجموعه، بخشی از نیازهای مالی ساخت این بیمارستان بزرگ، بسیار پیشرفته و مجهز را تامین کنیم.
 
وی عنوان شود: در صورت پیشرفت مناسب، این پروژه در لیست طرح‌های سفر آتی رئیس جمهور گنجانده خواهد شد تا هر چه سریعتر تکمیل و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.
 
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به حجم جمعیت در قسمت جنوبی شهر کرمانشاه، باید امکان دسترسی از مسیر جنوب به شمال هم‌ برای بیماران فراهم شود.
 
 

شناسه خبر 75158