شناسه خبر:75182
1402/8/7 10:31:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان از کشت دو هزار هکتار گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان خبر داد.

حجت‌الله شهبازی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید دیم‌زارها، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که این طرح در استان همدان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طی برنامه مذکور دو هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در سال جاری اجرا می‌شود، افزود: این گیاهان در اراضی آیش به‌عنوان تناوب زراعی کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: سال گذشته این طرح با سطح زیر کشت یک‌هزار و 200 هکتار اجرا شد که حمایت‌های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مد نظر قرار گرفت.

وی هدف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره‌وری منابع تولید دانست و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکارهایی در راستای حمایت مالی درنظر گرفته شده؛ به‌طوری که بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهادشده در این طرح به‌صورت الگویی در سایت‌های پیش‌بینی‌شده اجرا خواهد شد که به عنوان نمونه‌های الگویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: استان همدان در این طرح بین دیگر استان‌ها در سطح کشور پیشرو و پیشتاز است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان گفت: با توجه به اولویت توسعه کشت گلخانه‌ای از ابتدای سال تاکنون، 151 طرح احداث و توسعه گلخانه با مساحت 137 هکتار و تسهیلات مورد نیاز یک‌هزار و 600 میلیارد تومان، در دست پیگیری است.

شناسه خبر 75182