شناسه خبر:75201
1402/8/7 12:27:10

رئیس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: طبیعت پر فراز و شیب آبدانان میزبان بیش از یک هزار و 100 خانوار عشایر با سکونت سیاه‌چادری است.

سید قدرت نوروزی با اشاره به این که جمعیت عشایری آبدانان در رتبه نخست استان قرار دارد، گفت: طبیعت پر فراز و نشیب شهرستان آبدانان میزبان بیش از 1100 خانوار عشایر با سکونت سیاه چادری است.

 

وی افزود: از آنجایی که جمعیت عشایری به‌عنوان سومین جامعه آماری بعد از جوامع شهری و روستایی قرار گرفته، مستلزم نگاه ویژه به این قشر پرزحمت و مولد می‌باشد.

 

رئیس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان، با تصریح اینکه یکی از نیازمندی‌های زیرساختی و اساسی برای این قشر از جامعه ایجاد و ترمیم راه‌های دسترسی ایمن می‌باشد، گفت: این امر موجبات تولید بیش از پیش نیاز‌های اساسی کشور ازجمله گوشت، پشم و انواع لبنیات را فراهم می‌کند.

 

نوروزی با تقدیر از دولت سیزدهم اضافه کرد: در سال 1401 بیش از 1500 ساعت کار به وسیله ادوات راهسازی ازجمله گریدر، لودر و بلدوزر به وسیله ادوات دولتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام گرفته و این مهم برای سال جاری 1402 با قوت در دستور کار متولیان امر مجموعه امور عشایر استان قرار دارد.

 

وی بیان کرد: شروع عملیات مرمت و نگهداری از مهرماه 1402 شروع و مسیر دسترسی عشایری سیاه خانی، کلاه سرخه و ورگر در حال اجرا می‌باشد.

 

وی افزود: احداث یک مورد پل در مسیر راه پر شیب و صعب‌العبور گرازان انجیره با اعتبار 470 میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده و به‌زودی این پروژه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

این مدیر مسئول از پروژه‌های دیگر خبر داد و گفت: راه‌های عشایری قدح، بانگنبد، دهبنه، پیته، لیلم، تختله، ماهوته و... در انتظار تأمین اعتبار می‌باشند.

 

وی در پایان گفت: با عنایت به حجم بالای نیازمندی در این زمینه از مسئولان ارشد و تصمیم‌گیر استان و همچنین ارگان‌های بسیج سازندگی، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان تقاضای نگاه ویژه و مساعدت مالی مورد انتظار است.

 

 

 

 

شناسه خبر 75201