شناسه خبر:75269
1402/8/9 12:01:28

سپهرغرب- گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اعتبار لازم برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه را 90 میلیارد تومان اعلام کرد.

محمدامین بهرامی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه در سال 1386 گفت: این پروژه تا سال 1391 فعال بود و به پیشرفت حدود 30 درصدی رسید و در همین سال متوقف شد و این توقف تا سال گذشته ادامه داشت.
وی افزود: این پروژه به مساحت 12 هزار مترمربع قرار بود در قالب یک ساختمان پنج طبقه به علاوه دو طبقه منفی احداث شود، اما مدیران وقت در سال‌های گذشته با توجه به اعتبارات بالایی که پروژه نیاز داشت، دو طبقه پروژه را حذف کردند.
 
بهرامی گفت: با حذف این دو طبقه پیشرفت فیزیکی پروژه عملا افزایش می‌یافت و برای همین عنوان کردند که پروژه را به پیشرفت فیزیکی 60 درصد رسانده‌ایم، درحالیکه اگر دو طبقه را محاسبه کنیم پیشرفت فیزیکی پروژه عملا هیچ تغییری نکرده است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اعتبارات قطره‌چکانی این پروژه درفاصله سال‌های 1391 تا سال گذشته گفت: همین اعتبارات اندک هم صرف کارهای عمرانی پروژه نشد و برای موارد دیگر هزینه شده است.
 
وی از اختصاص اعتبار 30 میلیارد تومانی به این پروژه در سفر هیئت دولت سیزدهم به استان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص شده و پروژه هم اکنون فعال است.
 
بهرامی این میزان اعتبار را ناکافی دانست و افزود: برای تکمیل پروژه با قیمت‌های فعلی حداقل به 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
وی از تلاش برای اضافه کردن دو طبقه حذف‌شده به پروژه هم خبر داد و افزود: کرمانشاه به این پروژه نیاز اساسی دارد و باید پروژه‌ای در شان استان که مرکزیت غرب کشور را دارد، احداث شود.
 
بهرامی گفت: در حال حاضر کتابخانه ای مانند امیرکبیر که کتابخانه بزرگ استان محسوب می‌شود به حالت اشباع رسیده و باید یک کتابخانه مرکزی داشته باشیم تا بتواند مرجع خوبی برای کتاب‌های استان باشد.
 
 

شناسه خبر 75269