شناسه خبر:75369
1402/8/11 09:34:17
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:

تحقق 15 درصدی ردیف‌های عمرانی و ترافیکی بودجه 1402 شهرداری

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد: تنها 15 درصد ردیف‌های عمرانی و ترافیکی بودجه 1402 شهرداری تحقق پیدا کرده است که این عقب‌ماندگی باید جبران شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر که پیرامون بررسی عملکرد 6 ماهه نخست شهرداری در بودجه 1402 برگزار شد، گفت: عملکرد شهرداری در تحقق بودجه حوزه عمرانی و ترافیکی در 6 ماهه نخست سال جاری رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: مجموع تحقق ردیف‌های عمرانی و ترافیکی از بودجه 1402 شهرداری در نیمه نخست سال جاری از سهم نیم‌سال، 28 درصد بوده و از کل سال حدود 15 درصد است که این عدد قابل قبول نیست؛ چراکه عمده فصل کاری در 6 ماهه نخست سال است و باید درصد تحقق نسبت به نیمه دوم سال، بیشتر باشد.

حیدری با بیان اینکه سهم تحقق بودجه عمرانی و ترافیکی 1402 شهرداری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم کمتر بوده است، اضافه کرد: این عملکرد زنگ خطری برای شهرداری است که باید تلاش بیشتری برای بودجه داشته باشد تا عقب‌ماندگی را برای سال جاری جبران کند.

 

   سامانه همصا با جدیت پیگیری شود

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه همصا در شهرداری، اظهار کرد: این سامانه برای راهبری پروژه‌های عمرانی، رسیدگی به امور پیمان و رسیدگی و کنترل پروژه‌ها است که اقدام مثبتی بوده و شهرداری باید با جدیت تا به نتیجه رسیدن طرح، پیگیر آن باشد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: با راه‌اندازی سامانه همصا، ارسال و دریافت صورت وضعیت‌ها و اسناد و مدارک مربوط به پروژه‌های عمرانی و رسیدگی آن‌ها و نیز تمامی امور اداری پروژه‌ها در قالب این سامانه انجام می‌شود.

حیدری با تأکید بر اینکه معاونین فنی مناطق باید برای مصرف آسفالت و مصالح شهرداری حساسیت داشته باشند، ادامه داد: اگر مشخص شود که مصالح و منابع شهرداری اعم از آسفالت و بتن با سفارش برخی از آقایان در محل‌های غیر مرتبط با شهرداری مصرف می‌شود، قطعاً مورد پیگیری حقوقی قرار خواهد گرفت؛ وظیفه اصلی شهرداری رسیدگی به امورات شهر و شهروندان است.

وی تأکید کرد: معاونین فنی و مدیران مناطق نباید اجازه سوء استفاده برخی آقایان از منابع شهرداری را بدهند که این مصداق بارز خیانت در امانت است و باید پاسخگو باشند.

شناسه خبر 75369